Figury zaprzeczonej przestrzeni (Różewicz, Celan, Staff)
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-7458.02.07Słowa kluczowe:
Tadeusz Różewicz, Leopold Staff, Paul Celan, przestrzeń, druga wojna światowaAbstrakt
Przedmiot refleksji stanowi wiersz Tadeusza Różewicza Pomniki. Intertekstualna lektura utworu polega na odczytaniu go w kontekście poezji Leopolda Staffa i Paula Celana. Obecną w wierszu – wspólną dla wymienionych autorów – metaforykę przestrzenną interpretuje się jako formę diagnozy sytuacji duchowej po doświadczeniach ostatniej wojny.
Pobrania
Bibliografia
Celan Paul, Wiersze, wybrał, przeł. i posłowiem opatrzył F. Przybylak, Kraków 1988, s. 195
Google Scholar
George Stefan, Poezje, wybór i wstęp K. Kamińska, Warszawa 1979, s. 173
Google Scholar
Miłosz Czesław, Poezje, Warszawa 1988, s. 105
Google Scholar
Miłosz Czesław, To, Kraków 2000, s. 78
Google Scholar
Różewicz Tadeusz, Niepokój. Wybór wierszy z lat 1944–1994, Warszawa 1995, s. 263
Google Scholar
Różewicz Tadeusz, Poezje, Wrocław 1987, s. 21
Google Scholar
Różewicz Tadeusz, Wyjście, Wrocław 2004, s. 27
Google Scholar
Staff Leopold, Poezje zebrane, t. II, Warszawa 1980, s. 814
Google Scholar
Wodziński Cezary, Kairos. Konferencja w Todtnaubergu. Celan – Heidegger, Gdańsk 2010, s. 71, 279
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Tomasz Wójcik

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

