Territorial Marketing as a Method of Reduction of Outward Migration
DOI:
https://doi.org/10.2478/v10103-009-0016-5Abstract
The study considers problems of outward migration of the young population in regard to measures which should be taken by local governments in order to decrease this phenomenon. The author recommends here territorial marketing measures which may effectively restrain unfavorable tendencies. The study presents interesting example of marketing programme aimed at convincing young residents of Łódź not to leave cityafter graduation and to bind their future professional life with the place where they are studying and learning. The programme has been directed to acquire new students who in future may contribute to the increase of town’s attractiveness and development. The first results of evaluation of the programme conducted in 2009 proved that the initiative has been well perceived and was quite popular. Whereas only its further development and stages that will follow will present the answer about its effectiveness.
Downloads
References
Domański T. (ed.), (1997), Marketing terytorialny – strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Uniwersytet Łódzki, Łódź
Google Scholar
Kierunki i powody migracji studentów łódzkich uczelni, Raport z realizacji badania na potrzeby Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ, Media-Tor Badania Rynku, Łódź, June 2007
Google Scholar
Kolarska – Bobińska L. z zespołem, (2006), Emigrować i wracać – rekomendacje dla instytucji publicznych, Instytut Spraw Publicznych, Analizy i Opinie Nr 66,
Google Scholar
P. Kotler, Ch. Asplund, I. Rein, D. H. Haider. (1999), Marketing Places Europe. How to attract investments, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times – Prentice Hall, London
Google Scholar
Markowski T. (ed.), (2006), Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Tom CXVI, Warsaw
Google Scholar
Motywy wyboru miasta na studia, Raport z realizacji badania na potrzeby Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ, Media-Tor Badania Rynku, Łódź, 2007
Google Scholar
Raport z realizacji badania na potrzeby programu „Młodzi w Łodzi”, Badanie przeprowadzone w listopadzie 2008 r. przez firmę Media-Tor Badania Rynku na zlecenie Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ, Media-Tor Badania Rynku
Google Scholar
Rudolf W. (2006), Marketing miasta przemysłowego wobec inwestorów zewnętrznych, In: Marketing terytorialny, (ed.) Markowski T., Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Tom CXVI, Warszawa
Google Scholar
Szromnik A. (2007), Marketing terytorialny miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer business, Cracow
Google Scholar
www.bezrobocie.org.pl
Google Scholar
www.mlodziwlodzi.pl
Google Scholar
www.praktyki.lodz.pl
Google Scholar
www.teraz.wroclaw.pl
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.