„Krakowskie Dialogi Praktyki z Teorią” – urzeczywistnienie idei dialogu i wymiany interdyscyplinarnej

Auteurs

  • Arkadiusz Żukiewicz Uniwersytet Łódzki

Biographie de l'auteur

Arkadiusz Żukiewicz, Uniwersytet Łódzki

Arkadiusz Żukiewicz – doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracuje w Katedrze Pedagogiki Społecznej na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Zainteresowania naukowe: służba społeczna, wsparcie rozwoju ludzkiego, ekonomia społeczna, kształcenie służb społecznych, edukacja społeczna i historyczna.

Références

Grodecka J. (2009) Wprowadzenie. Od ratownictwa do integracji społecznej – na przykładzie historii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w: Ciągłość i zmiana w pomocy społecznej i pracy socjalnej, A. Żukiewicz (red.), Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
View in Google Scholar

Radlińska H. (1927) Kształcenie pracowników społecznych, Warszawa, SPO-K.
View in Google Scholar

Radlińska H. (1928) Szkoły pracy społecznej w Polsce, Warszawa, KPMKSS.
View in Google Scholar

Radlińska H (1961) Pedagogika społeczna, Wrocław, Ossolineum.
View in Google Scholar

Radlińska H. (1964) Z dziejów pracy społecznej i oświatowej, Wrocław, Ossolineum.
View in Google Scholar

Radwan-Pragłowski J., Frysztacki K. (1998) Społeczne dzieje pomocy człowiekowi: od filantropii greckiej do pracy socjalnej, Katowice, Wydawnictwo „Śląsk”.
View in Google Scholar

Schumacher E. F. (2013) Małe jest piękne, tłum. E. Szymańska-Wierzyńska, J. Strzelecki, Warszawa, Aletheia.
View in Google Scholar

Witkowska H. (1928) Przysposobienie do służby społecznej, Warszawa, KPMKSS.
View in Google Scholar

Żukiewicz A. (2014) O początkach kształcenia polskich służb społecznych. Przyczynek do dyskusji o źródłach profesjonalnej tożsamości, „Praca Socjalna”, nr 6, s. 76–88.
View in Google Scholar

Téléchargements

Publiée

2016-04-04

Comment citer

Żukiewicz, A. (2016). „Krakowskie Dialogi Praktyki z Teorią” – urzeczywistnienie idei dialogu i wymiany interdyscyplinarnej. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2(1), 205–209. Consulté à l’adresse https://czasopisma.uni.lodz.pl/wychow/article/view/11403