Wprowadzenie. Teoria w naukach humanistycznych i społecznych: koluzje ujęć i aplikacji
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.20.01Słowa kluczowe:
teoria, model, koncepcja, naukaAbstrakt
Artykuł stanowi wprowadzenie do 20. tomu „Nauk o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”. Prezentuje główne zagadnienie, jakim jest teoria i jej aplikacje, oraz ramę koncepcyjną tomu wraz z zarysem jego zawartości. W podsumowaniu przenosi akcent na dyskusję ze stanowiskami prezentowanymi w tomie, podejmując ją i zapraszając do kontynuacji.
Bibliografia
Gadamer H.-G. (2006) Truth and Method, London & New York, Continuum.
Google Scholar
Harding S. (1986) The Science Question in Feminism, Ithaca & London, Cornell University Press.
Google Scholar
Mendelson E. (2010) Introduction to Mathematical Logic, London & New York, Taylor & Francis.
Google Scholar
Miłkowski M. (2023) Metanauka poznawcza: nowe podejście do badania teorii, “Przegląd Psychologiczny”, no. 66(1), pp. 69–92, https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.9459
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.9459
Popper K. (2010) The Logic of Scientific Discovery, London & New York, Routledge.
Google Scholar
Quine W. V. O. (1961) Two Dogmas of Empiricism in: From a Logical Point of View, W. V. O. Quine, London, Harper & Row, pp. 20–46.
Google Scholar
van Fraassen B. C. (1980) The Scientific Image, Oxford, Clarendon Press, https://doi.org/10.1093/0198244274.001.0001
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1093/0198244274.001.0001

Strona czasopisma, prowadzona przez Zespół redakcyjny NOWiS na platformie Index Copernicus: 

