Learning to Read to Activate Thinking – the Joy of Learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.17.14

Keywords:

implementation project, cooperation with socio-economic environment, literacy learning model

Abstract

The text is a report on a scientific seminar on the implementation of the project of learning in the context of literacy. The meeting was attended by: the Authorities of the University of Lodz, the Faculty of Educational Sciences, and representatives of the socio-economic environment. Issues related to the implementation and the research process were discussed.

Author Biography

Monika Wiśniewska-Kin, Uniwersytet Łódzki

Monika Wiśniewska-Kin – scientific and didactic employee of the University of Lodz. Head of the Department of Pedagogy of the Childhood Age, Vice-Dean for Science at the Faculty of Education Sciences. Preschool and early childhood educator, philologist. Her scientific achievements consist of numerous articles and eight compact works. She is the author of the innovative project of initial literacy learning Effective surprise. Thought-developing reading instruction. For her scientific and research and implementation activities, she has received awards from the Rector of the University of Lodz and the Minister of Science and Education, as well as Lodz Eureka and Wings of Imagination. The project also won international honors: a gold medal from the International Invention and Innovation Show and a World Invention Intellectual Property Associations WIIPA award.

References

Bruner J. S. (1965) Proces kształcenia, tłum. J. Radzicki, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar

Bruner J. S. (1966) W poszukiwaniu teorii nauczania, tłum. E. Krasińska, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar

Bruner J. S. (1971) O poznawaniu. Szkice na lewą rękę, tłum. E. Krasińska, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar

Bruner J. S. (1978) Poza dostarczone informacje. Studia z psychologii poznawania, tłum. B. Mroziak, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar

Huzar-Czub K., Herba G. (2018) Glissando, seria: Sonia w Krainie Sonostworów, Kraków, Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Google Scholar

Wiśniewska-Kin M., Ignerska M. (2020) Zamieniam się w słuch, czyli opowieści dźwiękiem malowane, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar

Aktualności. Czytanie z przyjemnością – innowacyjna metoda nauki czytania na UŁ (2023), https://www.uni.lodz.pl/aktualnosc/szczegoly/czytanie-z-przyjemnoscia-innowacyjna-metoda-nauki-czytania-na-ul (dostęp: 17.09.2023).
Google Scholar

Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie (2021), http://skuteczne-zdziwienie.edu.pl/ (dostęp: 18.09.2023).
Google Scholar

Published

2023-10-21

How to Cite

Wiśniewska-Kin, M. (2023). Learning to Read to Activate Thinking – the Joy of Learning. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 17(2), 202–207. https://doi.org/10.18778/2450-4491.17.14