Gdzie jeszcze dyskutuje się o rozwoju zdolności, samorealizacji i twórczości…? Projekt „Obiecane inspiracje. Rozmowy z przedstawicielami kultury, nauki i sztuki” pod patronatem Rektor Uniwersytetu Łódzkiego

Project under the Patronage of the Rector of the University of Lodz

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.16.20

Słowa kluczowe:

animacja kultury, popularyzacja nauki, proces twórczy, osobowość twórcza, rozwój zdolności, samorealizacja

Abstrakt

Od stycznia 2023 r. realizowany jest projekt pt. „Obiecane inspiracje. Rozmowy z przedstawicielami kultury, nauki i sztuki” pod patronatem Rektor Uniwersytetu Łódzkiego. Cykl stanowi formę animacji kultury i popularyzacji nauki, a spotkania kierowane są przede wszystkim do społeczności akademickiej, a także działaczy kulturalnych, artystów, pracowników i przedsiębiorców przemysłów kreatywnych oraz wszystkich osób ogólnie zainteresowanych kulturą, nauką i sztuką. Celem niniejszego tekstu jest opis idei, formuły, celów i genezy projektu, jak również wskazanie na grupę docelową i gości spotkań.

Biogram autora

Agnieszka Janiszewska - Uniwersytet Łódzki

Agnieszka Janiszewska – doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku pedagogika, pisze pracę doktorską na temat „przymusu tworzenia” przy Katedrze Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ. Zainteresowania naukowe obejmują tematykę twórczości artystycznej, procesu twórczego, osobowości twórczej oraz samorealizacji.

Bibliografia

Csíkszentmihályi M. (2022) Flow. Stan przepływu, tłum. A. Haduła, Łódź, Wydawnictwo Feeria.
Google Scholar

Cudowska A. (2017) Twórcze orientacje życiowe. Zdrowie i dobrostan, Białystok, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Google Scholar

Maslow A. H. (1971) The Farther Reaches of Human Nature, Nowy Jork, Penguin Book.
Google Scholar

Maslow A. H. (1986) W stronę psychologii istnienia, tłum. I. Wyrzykowska, Warszawa, Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar

Maslow A. H. (2006) Motywacja i osobowość, tłum. J. Radzicki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar

May R. (1994) Odwaga tworzenia, tłum. E. i T. Hornowscy, Poznań, Dom Wydawniczy Rebis.
Google Scholar

Obuchowski K. (2000) Galaktyka potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Google Scholar

Popek S. (2003) Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar

Rogers C. R. (1995) Co to znaczy stać się osobą? w: Materiały z historii psychologii, K. Zamiara (red.), Poznań, Instytut Kulturoznawstwa Uniwersytetu im. A. Mickiewicza.
Google Scholar

Szmidt K. J. (2010) ABC kreatywności, Warszawa, Difin.
Google Scholar

Szmidt K. J. (2013) Pedagogika pozytywna: twórczość – zdolności – mądrość zespolone w: Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, K. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 13–40, https://doi.org/10.18778/7525-837-0.02
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7525-837-0.02

Obiecane inspiracje, strona projektu, https://www.uni.lodz.pl/obiecane-inspiracje (dostęp: 11.05.2023).
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2023-06-30

Jak cytować

Janiszewska, A. (2023). Gdzie jeszcze dyskutuje się o rozwoju zdolności, samorealizacji i twórczości…? Projekt „Obiecane inspiracje. Rozmowy z przedstawicielami kultury, nauki i sztuki” pod patronatem Rektor Uniwersytetu Łódzkiego: Project under the Patronage of the Rector of the University of Lodz. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 16(1), 309–313. https://doi.org/10.18778/2450-4491.16.20