Recenzja: Robert Kreitz, Ingried Miethe, Anja Tervooren (red.), Theorien in der qualitativen Bildungsforschung – Qualitative Bildungsforschung als Theoriegenerierung, Opladen Berlin Toronto 2016, Verlag Barbara Budrich, ss. 256

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.12.18

Słowa kluczowe:

badania jakościowe, badania biograficzne, Bildung, teoria w badaniach empirycznych

Abstrakt

Tekst jest recenzją monografii pod redakcją Roberta Kreitza, Ingried Miethe, Anji Tervooren, wydanej przez Kommision für qualitative Bildungs- und Biographieforschung Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaf. 12 artykułów zamieszczonych w książce dotyczy: 1) empirycznych konsekwencji teoretycznych stanowisk przyjmowanych przez badaczy; 2) teoretycznych innowacji w badaniach jakościowych; 3) innowacji w metodyce badań będących konsekwencją teoretycznych orientacji.

Biogram autora

Danuta Urbaniak-Zając - Uniwersytet Łódzki

Urbaniak-Zając Danuta – profesor nauk społecznych. Pracuje w Uniwersytecie Łódzkim, kieruje Katedrą Badań Edukacyjnych Wydziału Nauk o Wychowaniu. Główne zainteresowania badawcze to metodologia badań empirycznych, teoria pedagogiki społecznej, profesjonalizacja działań zawodowych pedagogów. Ostatnio opublikowała książkę W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Badania rekonstrukcyjne (2016).

Pobrania

Opublikowane

2021-06-14

Jak cytować

Urbaniak-Zając, D. (2021). Recenzja: Robert Kreitz, Ingried Miethe, Anja Tervooren (red.), Theorien in der qualitativen Bildungsforschung – Qualitative Bildungsforschung als Theoriegenerierung, Opladen Berlin Toronto 2016, Verlag Barbara Budrich, ss. 256. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 12(1), 277–284. https://doi.org/10.18778/2450-4491.12.18