Discount stores in the structure of retail trade in small towns in Poland
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.22.01Keywords:
small towns, retail, discount chainsAbstract
One of the most dynamic retail branches today is that of discount stores, which have been increasing their market share through a strategy of offering low prices. As the result of a number of mergers, takeovers, and rapid growth, several major discount chains have developed nationwide sales networks in Poland. They all have stores in many Polish cities, although the distribution of them is somewhat uneven. In this paper, the author attempts to analyze the development of sales networks in small cities in Poland. Using an analysis of the size and distribution of discount store chains in Poland author want to show the dynamics of this phenomenon.
Downloads
References
Bank Danych Lokalnych, GUS.
Google Scholar
Domański T., 2005, Strategie rozwoju handlu, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Google Scholar
Heffner K., 2005, Małe miasta w rozwoju obszarów wiejskich, [w:] Heffner K. (red.), Małe miasta a rozwój lokalny i regionalny, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Google Scholar
Jürgens U. (Hrsg.), 2011, Discounterwelten, Springer-Verlag, Passau.
Google Scholar
Kościcka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J., 2011, Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Google Scholar
Maleszyk E., 2006, Przesłanki rozwoju i organizacji handlu dyskontowego w Polsce, [w:] „Handel Wewnętrzny”, 52 (1): 8–13.
Google Scholar
Shopping Monitor CEE, 2009.
Google Scholar
Stasiak A, Bolesta W., 2006, Łosice-Małe – miasto o funkcjach ponadlokalnych, [w:] Heffner K., Marszał T. (red.), Małe miasta – studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Szymla Z., 2000, Konkurencyjność małych miast w Polsce Południowo-Wschodniej, [w:] Klamut M., Cybulski L. (red.), Polityka regionalna i jej rola w podnoszeniu konkurencyjności regionów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar
Twardzik M., 2009, Zmiany funkcji handlowej małych miast województwa śląskiego, [w:] Marszał T. (red.), Funkcja usługowa małych miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Wilk W., 2013, Miasta zbyt małe na handel z dyskontem, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica”, 15, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Zuzańska-Żyśko E., Sitek S., 2011, Rola handlu targowiskowego w rozwoju miast, [w:] Soja M., Zborowski A. (red.), Człowiek w przestrzeni zurbanizowanej, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
Google Scholar
http://www.aldi.pl/ (dostęp: 04.01.2016).
Google Scholar
http://www.biedronka.pl/ (dostęp: 13.12.2015).
Google Scholar
http://www.incoma.cz (dostęp: 20.01.2015).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.4025/psicolestud.v20i1.02015
http://www.lidl.pl/ (dostęp: 07.01.2016).
Google Scholar
http://www.marketside.pl/ (dostęp: 23.06.2014).
Google Scholar
http://www.netto.pl/ (dostęp: 04.01.2016).
Google Scholar
http://www.nielsen.com/pl/ (dostęp: 23.03.2015).
Google Scholar
http://www.stat.gov.pl (dostęp: 20.12.2015).
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.