Herby i logotypy małych miast – bliżej tradycji czy współczesności

Autor

  • Wawrzyniec Rudolf Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionem, ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódź
  • Agata Wrześniewska-Szymańska Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionem, ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódź

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-3180.24.04

Słowa kluczowe:

herb miasta, logo miasta, identyfikacja wizualna miasta, marka terytorialna

Abstrakt

Opracowanie dotyczy oznaczeń wykorzystywanych w działaniach marketingowych polskich miast. Są to tradycyjne herby, często o bogatej symbolice i historycznych odniesieniach oraz loga uznawane jako znaki promocyjne, oparte na współczesnych walorach poszczególnych miejscowości. Autorzy dokonali oceny podobieństwa obu tych oznaczeń w zakresie symboliki i kolorystyki. Wyniki tej oceny zaprezentowano w układzie województw oraz z uwzględnieniem wielkości miasta. Szczególną uwagą objęto kategorię miast małych.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Adamczewski A., 1999, Funkcje użytkowe herbu miejskiego do końca XVIII w., „Rocznik Polskiego Towarzystwa Heraldycznego”, 4: 67–99.
Google Scholar

Adamczewski A., 2000, Heraldyka miast wielkopolskich do końca XVIII wieku, Wydawnictwo DiG, Warszawa.
Google Scholar

Adamus-Matuszyńska A., 2016, Public relations miasta, [w:] Tyliszczak J.J. i in., Wizerunek miasta. Co, jak, dlaczego, Wydawnictwo internetowe e-bookowo: 38–43.
Google Scholar

Altkorn J., 2002, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Google Scholar

Anders-Morawska J., Rudolf W., 2015, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miasta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Ashworth G.J., Voogd H., 1990, Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning, Belhaven Press, London.
Google Scholar

Florek M., 2014, Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta. Źródła i pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar

Glińska E., 2016, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

Gumowski M., 1960, Herby miast polskich, Arkady, Warszawa.
Google Scholar

Keller K.L., 1993, Conceptualizing, Measuring and Managing Customer – Based Brand Equity, „Journal of Marketing”, 57 (1): 1–22.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/002224299305700101

Kotler M., 2001, A Framework for Marketing Management, Upper Sadle River, Prentice-Hall, New York.
Google Scholar

Kotler Ph., Asplund Ch., Rein I., Haider D.H., 1999, Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times – Prentice Hall, London.
Google Scholar

Macalik J., 2013, Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej miasta – wybrane problemy, „Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu”, 1 (33).
Google Scholar

Michta J., 2000, Heraldyka samorządowa województwa świętokrzyskiego i jej symbolika, Kielce.
Google Scholar

Morgan N., Pritchard A., Pride R. (red.), 2002, Destination Branding. Creating the Unique Destination Proposition, Butterworth Heinemann, Oxford.
Google Scholar

Olsson K., Berglund E., 2009, City Marketing: The Role of Citizen, [w:] Nyseth T., Viken A. (red.), Place Reinvention: Northern Perspectives, Ashgate, Farnham.
Google Scholar

Rudolf W., 2016, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/8088-289-8

Stawasz D., 2016, Współczesne dylematy zarządzania rozwojem miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Szromnik A., 2012, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

Włoszczyński A.L., 2016, Herb a logo miasta, [w:] Tyliszczak J.J. i in., Wizerunek miasta. Co, jak, dlaczego, Wydawnictwo internetowe e-bookowo: 62–63.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

Rudolf, W., & Wrześniewska-Szymańska, A. (2018). Herby i logotypy małych miast – bliżej tradycji czy współczesności. Space – Society – Economy, (24), 59–74. https://doi.org/10.18778/1733-3180.24.04