The introduction of new teaching content and the negotiation strategies of the polish as a foreign language teacher
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.08Keywords:
communication in teaching, verbal communication, the negotiation of meaningAbstract
The topic of the article is the verbal communication in the Polish as a foreign language classroom, including the teacher’s role the teaching/learning discourse. The analysis of the transcription of 13 lessons taught in the School of Polish for Foreigners at the University of Lodz was the basis for a list of various recurring negotiation strategies used in the process of content introduction. Among them there were: the negotiation of meaning with the use of a third language, questions, discussion, confirmation or negation. These strategies were mostly meant to establish the semantic and cultural meaning of vocabulary items and correct grammatical forms, but also to encourage the students to actively participate in the lesson.
References
Koć-Seniuch G., 1997, Nauczyciel w perspektywie dyskursywnej – kilka refleksji o edukacji nauczycielskiej [w:] Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej , red. H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, Warszawa.
Google Scholar
Komorowska H., 2001, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Komorowska H., 2011, Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa.
Google Scholar
Rancew-Sikora D., 2007, Analiza konwersacyjna jako metoda badania rozmów codziennych, Warszawa.
Google Scholar
Szymankiewicz K., 2007, Negocjowanie znaczenia w dyskursie szkolnym na lekcji języka obcego, http://frantice.interklasa.pl/frantice/index/dokumenty/languages/2002_04_2.pdf?page=info&action=showdoc&oid=3458 [08.05.2013].
Google Scholar
Woźniewicz W., 1987, Kierowanie procesem glottodydaktycznym, Warszawa.
Google Scholar
Wysocka M., 2003, Profesjonalizm w nauczaniu języków obcych, Katowice.
Google Scholar
Zarzycka G., 2000, Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się cudzoziemców przyswajających język polski, Łódź.
Google Scholar
Zawadzka E., 2004, Nauczyciele języków obcych w dobie przemian, Kraków.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

