Jakie oblicza glottodydaktyki polonistycznej? Różnorodność i współzależność
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.26.01Słowa kluczowe:
język polski jako obcy, zawartość czasopismaAbstrakt
Celem artykułu jest omówienie zawartości tekstów opublikowanych w niniejszym numerze czasopisma. Autorka pokrótce omawia wszystkie artykuły, w kolejności, w której występują, wskazując na wspólne wątki nie tylko w poszczególnych sekcjach, ale także pomiędzy tekstami o pozornie odległej tematyce.
Bibliografia
Domagała-Zyśk E., 2013, Wielojęzyczni. Studenci niesłyszący i słabosłyszący w procesie uczenia się i nauczania języków obcych, Lublin.
Google Scholar
Eelen G., 2001, A Critique of Politeness Theories, Manchester.
Google Scholar
ESOKJ: Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, 2003, CODN, Warszawa.
Google Scholar
Hoffman E., 1995, Zagubione w przekładzie, Londyn.
Google Scholar
Klos Sokol L., 2015, Shortcuts to Poland, Warszawa.
Google Scholar
Kurcz I., 2000, Psychologia języka i komunikacji, Warszawa.
Google Scholar
Plebański J. K., 1862, Gramatyka i gramatycy, w: S. Orgelbrand (red.), Encyklopedia powszechna, Warszawa, t. X, s. 437–560.
Google Scholar
Van Deusen-Scholl N., 2003, Toward a Definition of Heritage Language: Sociopolitical and Pedagogical Considerations, „Journal of Language, Identity, and Education”, nr 2(3), s. 211–230.
Google Scholar
Wierzbicka A., 1999, Język–umysł–kultura, Warszawa.
Google Scholar
Yokoyama, O., 1994, Iconic manifestations of interlocutor distance in Russian, „Journal of Pragmatics”, t. 22, s. 83–102.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.