Paul Muldoon: O sobie samym zwielokrotnionym

Autor

  • Wit Pietrzak Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Anglistyki, Zakład Literatury i Kultury Brytyjskiej

DOI:

https://doi.org/10.18778/2299-7458.05.16

Słowa kluczowe:

Paul Muldoon, poezja anglojęzyczna, intertekstualność, autobiografizm

Abstrakt

W niniejszym artykule omówione są w szczególności dwa wiersze Paula Muldoona z jego najnowszego tomu One Thousand Things Worth Knowing (2015): Paul Muldoon: Pompeje i Kuba(2). W trakcie analizy wskazane zostają dominujące motywy twórczości poety oraz sposoby, w jakie są one przepracowywane w różnych wierszach i poematach. W efekcie zostają uwypuklone kluczowe aspekty jego poezji – rozważania nad pojęciami tożsamości i autobiografii, namysł nad miejscem wiersza w świecie oraz nad odpowiedzialnością poety względem społeczności, z której się wywodzi.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Wit Pietrzak - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Anglistyki, Zakład Literatury i Kultury Brytyjskiej

Dr hab., adiunkt w Zakładzie Literatury i Kultury Brytyjskiej UŁ. Jego zainteresowania naukowe obejmują brytyjską i amerykańską literaturę okresu modernizmu, teorię literatury i filozofię. Autor m.in. monografii: „Levity of Design”. Man and Modernity in the Poetry of J. H. Prynne (2012), Życie po życiu (2012), Myth, Language and Tradition. A Study of Yeats, Eliot and Stevens in the Context of Heidegger’s Search for Being (2011).

Pobrania

Opublikowane

2016-12-30

Jak cytować

Pietrzak, W. (2016). Paul Muldoon: O sobie samym zwielokrotnionym. Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze, (5), 269–282. https://doi.org/10.18778/2299-7458.05.16