Kultura korporacyjna i jej związek z zewnętrznymi i wewnętrznymi działaniami public relations
DOI:
https://doi.org/10.2478/v10103-010-0002-yAbstrakt
Głównym celem artykułu jest zaprezentowanie wpływu jaki wywiera charakter kultury korporacyjnej na związanych z przedsiębiorstwem interesariuszy (stakeholders). W artykule zasygnalizowane zostały główne tendencje wyznaczające charakter komunikacji między organizacją a jej wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniem. Tekst koncentruje się na dwóch kwestiach: społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (corporate social responsibilty) i budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding), które zaprezentowane zostały jako efekty określonego modelu kultury organizacyjnej.
Pobrania
Bibliografia
Bjerke B. (2004), Kultura a style przywództwa, Oficyna Wydawnicza, Kraków
Google Scholar
Brown I. C. (2005), Człowiek i kultura, [in:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (ed.), Socjologia. Lektury, Znak, Kraków
Google Scholar
CBOS (2006), Społeczna odpowiedzialność wielkich firm – opinie ludności 33 krajów świata, BS/49/2006
Google Scholar
CBOS (2007), Etyka zawodowa – opinie społeczne i faktyczne zachowania pracowników, BS/41/2007
Google Scholar
Conner P. E., Becker B. W. (1975), Values and the organization: Suggestions for research, ‘Academy of Management Journal’, Briarcliff Manor, NY, 18(3)
Google Scholar
Donaldson Th., Preston L. E. (1995), The stakeholder theory of corporation: concepts, evidence and implications, ‘Academy of Management Review’, JSTOR, Briarcliff Manor, NY, vol. 20, no. 1
Google Scholar
Evan W. M., Freeman R. E. (1993), A Stakeholder Theory of the Modern Corporation: Kantian Capitalism, [in:] T. L. Beauchamp, N. E. Bowie, Ethical Theory and Business, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ
Google Scholar
Hofstede G., Bond M. H. (1988), The Confucius connection: from cultural roots to economic growth, ‘Organizational Dynamics’, American Management Association, New York, Spring, vol. 16
Google Scholar
Inglehart R. (1977), The silent revolution: Changing Values and Political Styles Among Western Publics, Princeton University Press, Princeton
Google Scholar
Kłoskowska A. (2005), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Wydawnictwo PWN, Warszawa
Google Scholar
Kopec J. A. (1982), The communication audit, ‘Public Relations Journal’, New York, 38(5)
Google Scholar
Kotler Ph., Lee N. (2005), Corporate Social Responsibility, John Wiley & Sons Inc., Hoboken, New Jersey
Google Scholar
Kotras M. (2006), Zastosowanie audytu komunikacyjnego w działaniach komunikacyjnych organizacji, ‘Humanizacja Pracy’, Płock, nr 1–2
Google Scholar
Miles S. J., Mangold W. G. (2007), Growing the Employee Brand at ASI: A Case Study, ‘Journal of Leadership and Organizational Studies’, Briarcliff Manor, NY, vol. 14, no. 1
Google Scholar
Munilla L. S., Miles M. P. (2005), The Corporate Social Responsibility Continuum as a Component of Stakeholder Theory, ‘Business and Society Review’, Centre of Business Ethics at Berkley College, Berkley, no. 110
Google Scholar
Parsons P. J. (2004), Ethics in Public Relations: A Guide to Best Practice, Kogan Page, London
Google Scholar
Schein E. H. (1985), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco
Google Scholar
Smircich L. (1983), Concepts of culture and organizational analysis, ‘Administrative Science Quaterly’, 28(3)
Google Scholar
Smith R. D. (2005), Strategic Planning for Public Relations, LEA Publishers, London
Google Scholar
Walczak-Duraj D. (2006), Podstawy współczesnej socjologii, Omega Praksis, Pabianice
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.