Dystrybucja cyfrowa jako kanał sprzedaży w handlu elektronicznym
DOI:
https://doi.org/10.18778/1508-2008.25.06Słowa kluczowe:
dystrybucja cyfrowa, e‑commerce, kanał sprzedaży, produkt cyfrowyAbstrakt
W ciągu dziesięcioleci technologie cyfrowe zmieniły sposób, w jaki komunikujemy się z innymi, prowadzimy interesy, wytwarzamy towary i usługi, a także sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i spędzamy wolny czas. Te, często szybkie, zmiany są obiecujące na przyszłość, jeśli chodzi o tworzenie bogactwa, postęp technologiczny i poprawę jakości życia. Jednocześnie niosą ze sobą wyzwania związane z brakiem umiejętności, nowymi i szybko rozwijającymi się rynkami, ochroną konsumentów, reorganizacją przemysłu, zaufaniem, bezpieczeństwem i prywatnością.
Prywatne życie społeczeństwa, a także świat biznesu przeniósł się do świata wirtualnego. Transformacja do e‑biznesu jest złożona i aby odnieść sukces, należy zachować równowagę między strategią, dostosowanym modelem biznesowym, odpowiednimi procesami i stosowaną technologią.
Celem publikacji jest zapoznanie czytelnika z zagadnieniami określanymi jako dystrybucja cyfrowa, rozumiana jako sposób zarządzania treścią, np. oprogramowanie, filmy, muzyka czy gry komputerowe. Jest to łatwy sposób na dodawanie dodatków do innych produktów, lepiej znanych jako DLC, które można pobrać z globalnej sieci. To są zagadnienia, z jakimi radzi sobie cyfrowa dystrybucja, wraz z następującymi po niej procesami, które pozwalają na dostarczenie zamówionego towaru do klienta. Przedstawiono także dane dotyczące rozwoju dystrybucji cyfrowej na świecie i w Europie na przestrzeni ostatnich 20 lat.
Pobrania
Bibliografia
Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., Kotler, P. (2014), Principles of Marketing, Pearson, Sydney.
Google Scholar
Caraiani, G. (2008), Tranzactii internationale: E‑business & tipuri de contracte, C.H. Beck, Bucuresti.
Google Scholar
Cohen‑Almagor, R. (2011), Internet History, “International Journal of Technoethics”, 2 (2), pp. 45–64, https://doi.org/10.4018/jte.2011040104
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.4018/jte.2011040104
Dent, J. (2011), Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market, Kogan Page, London–Philadelphia.
Google Scholar
Digital Distribution Market – Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2017–2025 (2020), https://www.transparencymarketresearch.com/digital‑distribution‑market.html (accessed: 31.12.2020).
Google Scholar
Eurostat, Eurostat Survey on ICT Usage in Households and by Individuals, http://ec.europa.eu/eurostat/web/information‑society/data/comprehensive‑database (accessed: 5.12.2016).
Google Scholar
Furr, N., Shipilov, A. (2019), Digital Doesn’t Have to Be Disruptive, “Harvard Business Review”, 97 (4), pp. 94–103.
Google Scholar
Hoffman, D.L., Novak, T.P., Stein, R. (2012), The Digital Consumer, [in:] R.W. Belk, R. Llamas (eds.), The Routledge Companion to Digital Consumption, Routledge, Abingdon–Oxon, pp. 28–38.
Google Scholar
Katz, A. (2015), Games on the Phone, “Electronic Games Magazine”, November 28, pp. 23–35.
Google Scholar
Kotler, P. (2003), Marketing Insights from A to Z. 80 Concepts Every Manager Needs To Know, John Wiley & Sons, Hoboken.
Google Scholar
Lambrecht, A., Goldfarb, A., Bonatti, A., Ghose, A., Goldstein, D., Lewis, R., Rao A., Sahni, N. Yao, S. (2014), How Do Firms Make Money Selling Digital Goods Online?, “Marketing Letters”, 25 (3), pp. 331–341, https://www.researchgate.net/publication/278393875_How_do_firms_make_money_selling_digital_goods_online (accessed: 31.12.2020).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1007/s11002-014-9310-5
Maigret, E. (2015), Sociologie de la Communication et des Médias, Armand Colin, Paris, https://doi.org/10.3917/arco.maigr.2015.01
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.3917/arco.maigr.2015.01
Naughton, J. (2016), The evolution of the Internet: from military experiment to General Purpose Technology, “Journal of Cyber Policy”, 1 (1), pp. 5–28, https://doi.org/10.1080/23738871.2016.1157619
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/23738871.2016.1157619
Nishio, S., Kishino, F. (2003), Advanced Multimedia Content Processing: First International Conference, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science, Springer, Berlin–Heidelberg.
Google Scholar
Ojala, A. (2016), Business models and opportunity creation: How IT entrepreneurs create and develop business models under uncertainty, “Information Systems Journal”, 26 (5), pp. 451–476, https://doi.org/10.1111/isj.12078
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1111/isj.12078
Peltz, Ph. (2013), Digital Distribution Models Reviewed: The Content Provider’s Perspective, [in:] P. Tschmuck, L. Philip, P.S. Campbell (eds.), Music Business and the Experience Economy. The Australasian Case, Springer, Heidelberg, pp. 99–117, https://doi.org/10.1007/978-3-642-27898-3_7
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-27898-3_7
Petouhoff, N. (2006), The Business Impact of Change Management, Graziado Business Review, 9 (3), pp. 1–8.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.