Koncepcja trwałego rozwoju w Polsce – dlaczego opóźnia się jej wdrożenie?
DOI:
https://doi.org/10.2478/v10103-009-0018-3Abstrakt
Problematyka trwałego rozwoju (sustainable development) w krajach "starej" Unii Europejskiej nabiera coraz większego znaczenia. Chodzi o równoczesne podnoszenie poziomu ekonomicznego życia społeczeństw, bezpieczeństwo socjalne oraz ochronę środowiska naturalnego. Polska, jak jeden z pierwszych krajów europejskich, wprowadziła imperatyw trwałego rozwoju do nowej konstytucji z 1997 r. Niestety, zapis w ustawie zasadniczej nie zmienił obojętnego podejścia polityków i społeczeństwa polskiego do koncepcji trwałego rozwoju. W rzeczywistości w Polsce nie toczy się żadna debata publiczna na powyższy temat. Wydaje się, że relatywnie ciągle jeszcze niski poziom gospodarczy i cywilizacyjny naszego społeczeństwa nie sprzyja podejmowaniu rzetelnej dyskusji i działań w kierunku zagwarantowania w Polsce trwałego rozwoju uwzględniającego czynniki ekonomiczne, społeczne i ekologiczne.
Pobrania
Bibliografia
Constitution of the Republic of Poland of 2 April 1997, Official Journal
Google Scholar
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970780483 of 1997, No 78, poz. 483, Warsaw, Poland, 1997
Google Scholar
EU Sustainable Development Strategy 2001, European Council of 2001, Göteborg, Sweden
Google Scholar
EU Sustainable Development Strategy 2006, European Council of June 2006, Brussels, Belgium
Google Scholar
Poland 2025- Long term Strategy of Sustainable Development, Government Center for Strategic Studies Warsaw, Poland, 2002
Google Scholar
The Lisbon Strategy, the European Union Council of March 2000, Lisbon, Portugal
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.