Etos chłopski i ludzie pracy. Nauczyciele z awansu społecznego o pracy w badaniach nad pamięcią Polski Ludowej 2009-2012

Autor

  • Marcin Kępiński Uniwersytet Łódzki, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej

DOI:

https://doi.org/10.18778/1506-6541.24.05

Słowa kluczowe:

autobiographical memory, narration, traditional peasant ethos, teachers from Łódź

Abstrakt

This article is an attempt to find elements of the traditional peasant ethos in narrations of teachers from Łódź. The teachers came from poor peasant families. They got their education thanks to own effort and help of the socialist state. In their relationship to the performed work it is possible to find certain elements of the traditional ethos of the Polish peasant. These element are: diligence, resourcefulness, convincing the performance of work about the need by every man. For them their work is a form of a service for the society.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-30

Jak cytować

Kępiński, M. (2018). Etos chłopski i ludzie pracy. Nauczyciele z awansu społecznego o pracy w badaniach nad pamięcią Polski Ludowej 2009-2012. Zeszyty Wiejskie, 24, 109–124. https://doi.org/10.18778/1506-6541.24.05

Numer

Dział

Articles