On Preserving the Historical Memory of the First Half of the 20th Century. Introduction to Considerations about the Past of Education
DOI :
https://doi.org/10.18778/2450-4491.11.02Mots-clés :
breakthrough moments, 20th century, historical memoryRésumé
In the context of reflections on the breakthrough moments in the history of Poland in the first half of the 20th century, the content of the volume of the journal “Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” (Nowis. Interdisciplinary Studies) which testifies to the preservation of their historical memory, is discussed.
Références
Borowiec P. (2013) Czas polityczny po rewolucji. Czas w polskim dyskursie politycznym po 1989 roku, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
View in Google Scholar
Grzybowski R. (2011) Dziedzictwo edukacyjne przeszłości: balast czy skarbnica wiedzy? in: Przełomy edukacyjne. Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki.
View in Google Scholar
Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki, W. Szulakiewicz (ed.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek: 21–33.
View in Google Scholar
Majorek Cz. (1995) Warsztat badawczy historyka wychowania dziejów najnowszych in: Stan i perspektywy historii wychowania, W. Jamrożek (ed.), Poznań, Wydawnictwo “Eruditus”: 55–70.
View in Google Scholar
Szacka B. (2000) Pamięć zbiorowa i wojna, “Przegląd Socjologiczny”, 2 (49): 11–28.
View in Google Scholar
Szulakiewicz W. (2016) Przedmowa. Pamięć i przeszłość in: Umieszczeni w przeszłości. Pamięć w naukach pedagogicznych, W. Szulakiewicz (ed.), Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika: 7–11.
View in Google Scholar
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.