O zachowaniu pamięci historycznej pierwszej połowy XX wieku. Wprowadzenie do rozważań o przeszłości oświaty
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.11.02Słowa kluczowe:
momenty przełomowe, wiek XX, pamięć historycznaAbstrakt
W kontekście rozważań o momentach przełomowych w dziejach Polski pierwszej połowy wieku XX omówiono zawartość tomu czasopisma „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” będącego świadectwem zachowania o nich pamięci historycznej.
Bibliografia
Borowiec P. (2013) Czas polityczny po rewolucji. Czas w polskim dyskursie politycznym po 1989 roku, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Grzybowski R. (2011) Dziedzictwo edukacyjne przeszłości: balast czy skarbnica wiedzy? in: Przełomy edukacyjne. Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki.
Google Scholar
Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki, W. Szulakiewicz (ed.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek: 21–33.
Google Scholar
Majorek Cz. (1995) Warsztat badawczy historyka wychowania dziejów najnowszych in: Stan i perspektywy historii wychowania, W. Jamrożek (ed.), Poznań, Wydawnictwo “Eruditus”: 55–70.
Google Scholar
Szacka B. (2000) Pamięć zbiorowa i wojna, “Przegląd Socjologiczny”, 2 (49): 11–28.
Google Scholar
Szulakiewicz W. (2016) Przedmowa. Pamięć i przeszłość in: Umieszczeni w przeszłości. Pamięć w naukach pedagogicznych, W. Szulakiewicz (ed.), Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika: 7–11.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.