Handel bazarowy (targowiskowy) w Polsce w latach 1995–2006

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-310.08.13

Słowa kluczowe:

market retail

Abstrakt

Pod koniec lat 80. Polska doświadczyła ogromnego boomu tzw. handlu ulicznego, a jak mówią niektórzy „łóżkowego” (w związku z prowizorycznymi ladami tworzonymi z łóżek turystycznych). Boom był wywołany oczywiście zmianami politycznymi i ekonomicznymi w kraju. Innym czynnikiem determinującym zjawisko było otwarcie szczelnych dotąd granic. Po okresie niekontrolowanego rozwoju, w tym kompletnej beztroski władz lokalnych związanej z lokalizacją takich przedsięwzięć na początku lat 90. rozpoczął się proces cywilizowania ulicznego handlu. Jednym z efektów zmiany podejścia do tej formy działalności było powstanie m. in. podłódzkich targowisk czy stołecznego Jarmarku Europa. Celem artykułu jest stworzenie typologii ponadlokalnych rynków bazarowych. Autorzy w oparciu o dostępne dane dla województw prezentują w ujęciu dynamicznym ten szczególny typ handlu w Polsce.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Regional Data Bank (RDB), Central Statistical Office, www.stat.gov.pl
Google Scholar

Werwicki A., Handel targowiskowy aglomeracji łódzkiej na tle jego znaczenia ogólnopolskiego w latach 1994–1997, Łódź: Łódzkie Towarzystwo Naukowe, 2000.
Google Scholar

Opublikowane

2008-01-01

Jak cytować

Klima, E., & Zajączkowski, J. (2008). Handel bazarowy (targowiskowy) w Polsce w latach 1995–2006. Space – Society – Economy, (8), 143–154. https://doi.org/10.18778/1733-310.08.13