Interpretacja przestrzennych preferencji firm handlowych w okresie po 1980 r.: przypadek Izmir/Turcja
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-310.08.05Abstrakt
Niniejszy artykuł ma na celu zinterpretowanie przestrzennych preferencji firm detalicznych w okresie po 1980 w Izmirze, które jest trzecim co do wielkości miastem w Turcji, w odniesieniu do wyników badań, a także ekonomiczno-politycznego kontekstu globalnego, jak również do odniesienia w skali krajowej. Począwszy od 1990 roku inwestycje dokonane w mieście mają tendencję w kierunku rozwoju handlu detalicznego oraz sektora usług, co spowodowało znaczny wzrost dynamiki wzrostu gospodarczego miasta. Nowe przestrzenie konsumpcji, które zostały określone w kilku osiach miasta z inicjatywy globalnego i lokalnego kapitału, stworzyły nowe, alternatywne centra handlowe, które konkurują z tradycyjnymi sklepami w centrum miasta.
Pobrania
Bibliografia
Bal, E., Dalgakiran, A. (2007), Presentation of consumption based spaces in a post-modern spatial restructuring within the process of globalisation: case of Forum Bornova-Izmir, in Gur, S.O. (ed.), LIVENARCH III Proceedings Volume I, Contextualism in Architecture, 5–7 July 2007 Trabzon, Turkey, pp. 319–327.
Google Scholar
Dalgakiran, A. (2005), Izmir’de Perakende Ticaret Sektorunun Mekansal Hareketliligi ve Gelecegi Uzerine Stratejiler (Spatial Mobility of the Retail Trade Sector in Izmir and Strategies for the Future), unpublished Ph.D. Thesis prepared in Dokuz Eylul University Graduate School of Natural and Applied Sciences, Izmir, Turkey.
Google Scholar
Osmay, S. (1998), 1923’ten Bugune kent merkezlerinin donusumu (Transformation of city centres since 1923 up to present), in Sey, Y. (ed.), 75 Yilda Degisen Kent ve Mimarlik, Istanbul: Tarih Vakfi Yayinlari.
Google Scholar
Ozdemir, D. (2000), Yabancı sermayenin Istanbul haritası (Istanbul map of foreign capital), Istanbul, 35: 96–104.
Google Scholar
Sengül, T. (2002), Tuketim toplumu, tuketim kulturu ve tuketim merkezleri, (Consumption society, consumption culture and the spaces of consumption). Egemimarlık, 40–41: 8–9.
Google Scholar
Tokatli, N. and Boyaci, Y. (1998), The changing retail industry and retail landscapes, Cities, 15: 345–359.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/S0264-2751(98)00030-4
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.