Reklama w konwencji zwiastuna filmowego – perswazja czy manipulacja?

Autor

  • Agnieszka Barczyk-Sitkowska Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.48.18

Słowa kluczowe:

reklama, zwiastun filmowy, trailer, advertainment

Abstrakt

Znane marki, chcąc przykuć uwagę znudzonego reklamami widza, coraz częściej sięgają po advertainment, czyli połączenie reklamy z zabawą i rozrywką. Przykładem tego zjawiska są reklamy w konwencji zwiastunów filmowych. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie: Czy odbiorca takich przekazów jest świadomy, że ogląda reklamę?

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Agnieszka Barczyk-Sitkowska - Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Łódzki

Dr, absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa (specjalność: filmoznawstwo) Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie pracownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UŁ oraz kierownik Eksperymentalnego Laboratorium Reklamy. Zainteresowania naukowe: telewizja i jej gatunki, reklama telewizyjna, wielokodowość sztuk audiowizualnych.

Bibliografia

Advertainment – przyciągnij uwagę widza!, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-advertainment-przyciagnij-uwage-widza [dostęp: 18.02.2017].
Google Scholar

CBOS: ponad 85 proc. Polaków nie lubi reklam, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cbos-ponad-85-proc-polakow-nie-lubi-reklam [dostęp: 18.02.2017].
Google Scholar

Fog K., Budtz Ch., Munch P., Blanchette S., Storytelling – narracja w reklamie i biznesie, przeł. J. Wasilewski, B. Brach, Warszawa 2011.
Google Scholar

Gut D., Kieszonkowe kino, https://www.wprost.pl/tygodnik/43177/Kieszonkowe-kino.html [dostęp: 18.02.2017].
Google Scholar

Habrajska G., Nakłanianie, perswazja, manipulacja językowa, „Folia Litteraria Polonica” 2005, nr 7, s. 91–126.
Google Scholar

Mosiejczuk W., Zwiastun jako gatunek filmowy, http://blog.mosiejczuk.pl/zwiastun-jako-gatunek-filmowy [dostęp: 19.02.2017].
Google Scholar

Ptaszek G., Rozrywka w służbie reklamy (advertainment), czyli jak uśpić czujność konsumenta, „Naukowy Przegląd Dziennikarski” 2015, nr 4, s. 62–79.
Google Scholar

Russell C.A., Advertainment: Fusing Advertising and Entertainment, Michigan 2007.
Google Scholar

Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk 2006.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2019-01-07

Jak cytować

Barczyk-Sitkowska, A. (2019). Reklama w konwencji zwiastuna filmowego – perswazja czy manipulacja?. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 48(2), 263–274. https://doi.org/10.18778/1505-9057.48.18