Advertising Imitating a Movie Trailer – Persuasion or Manipulation?

Authors

  • Agnieszka Barczyk-Sitkowska Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.48.18

Keywords:

advertising, movie trailer, trailer, advertainment

Abstract

Popular brands, hoping to catch the attention of a bored spectator, are increasingly using advertainment, which is a combination of advertising, fun and entertainment. An example of this phenomenon is advertising imitating movie trailers. The author tries to answer the question of whether the recipient of such productions is aware that watches advertising?

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Agnieszka Barczyk-Sitkowska, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Łódzki

Dr, absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa (specjalność: filmoznawstwo) Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie pracownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UŁ oraz kierownik Eksperymentalnego Laboratorium Reklamy. Zainteresowania naukowe: telewizja i jej gatunki, reklama telewizyjna, wielokodowość sztuk audiowizualnych.

References

Advertainment – przyciągnij uwagę widza!, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-advertainment-przyciagnij-uwage-widza [dostęp: 18.02.2017].
Google Scholar

CBOS: ponad 85 proc. Polaków nie lubi reklam, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cbos-ponad-85-proc-polakow-nie-lubi-reklam [dostęp: 18.02.2017].
Google Scholar

Fog K., Budtz Ch., Munch P., Blanchette S., Storytelling – narracja w reklamie i biznesie, przeł. J. Wasilewski, B. Brach, Warszawa 2011.
Google Scholar

Gut D., Kieszonkowe kino, https://www.wprost.pl/tygodnik/43177/Kieszonkowe-kino.html [dostęp: 18.02.2017].
Google Scholar

Habrajska G., Nakłanianie, perswazja, manipulacja językowa, „Folia Litteraria Polonica” 2005, nr 7, s. 91–126.
Google Scholar

Mosiejczuk W., Zwiastun jako gatunek filmowy, http://blog.mosiejczuk.pl/zwiastun-jako-gatunek-filmowy [dostęp: 19.02.2017].
Google Scholar

Ptaszek G., Rozrywka w służbie reklamy (advertainment), czyli jak uśpić czujność konsumenta, „Naukowy Przegląd Dziennikarski” 2015, nr 4, s. 62–79.
Google Scholar

Russell C.A., Advertainment: Fusing Advertising and Entertainment, Michigan 2007.
Google Scholar

Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk 2006.
Google Scholar

Published

2019-01-07

How to Cite

Barczyk-Sitkowska, A. (2019). Advertising Imitating a Movie Trailer – Persuasion or Manipulation?. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 48(2), 263–274. https://doi.org/10.18778/1505-9057.48.18