Learning Polish as a foreign language at the Medical University of Lodz. The needs of students in the light of the survey
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.23.18Keywords:
teaching Polish as a foreign language, elements of medical terminology, surveyAbstract
The article discusses results of the survey conducted among students of Premedical Preparatory Course and students of medicine from Medical University of Lodz. The aim of the survey is to describe needs ofstudents participating in courses of Polish as a foreign language in Foreign Language Centre of Medical University of Lodz. Questions are related to the student’s expectations toward the course, its programme, class frequency and learning elements of medical terminology. Additionally, the students present their own ideas concerning the organisation of Polish language courses.
References
Gębka-Wolak M., 2011, Przygotowanie lektorów do nauczania języka specjalistycznego, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 303–320.
Google Scholar
Grucza S., 2007, Od lingwistyki tekstu do lingwistyki testu specjalistycznego, Warszawa.
Google Scholar
Janowska I., 2006, Przygotowanie kursu językowego – programy nauczania, w: E. Lipińska, A. Seretny (red.), Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków, s. 155–175.
Google Scholar
Ławnicka-Borońska M., Rudnik W. A., Wiśniewska J., 2011, Kurs języka polskiego jako obcego dla studentów medycyny, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 321–331.
Google Scholar
Oppenheim A. M., 2004, Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań.
Google Scholar
Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., 2010, Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, Kraków.
Google Scholar