Międzynarodowa wymiana produktami kreatywnymi

Autor

  • Joanna Wyszkowska-Kuna

DOI:

https://doi.org/10.2478/v10103-009-0024-5

Abstrakt

Celem publikacji jest analiza międzynarodowego handlu produktami kreatywnymi, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji Polski w tej wymianie. Na początku przedstawione są definicje kreatywnych produktów/ przemysłów oraz koncepcja gospodarki kreatywnej. Następnie omówiona jest klasyfikacja produktów kreatywnych w statystykach handlu międzynarodowego oraz problemy związane ze zbieraniem danych dotyczących międzynarodowego handlu produktami kreatywnymi. W dalszej pracy przeprowadzona jest analiza empiryczna międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi. Ta część pracy podzielona została na dwie części. Celem pierwszej części jest wskazanie głównych tendencji oraz najważniejszych uczestników międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi. Natomiast celem drugiej części jest analiza pozycji Polski w tej wymianie. Analiza empiryczna oparta jest na pierwszej bazie danych oraz raporcie dotyczących międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi, opublikowanych w 2008 roku przez UNCTAD.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Balance of Payments and International Investment Position Manual, International Monetary Fund, December 2008
Google Scholar

Bendyk E., Dlaczego nie ma pracy? – Aktywni i… dezaktywowani, Polityka, no. 17/2005
Google Scholar

Bilans płatniczy RP za poszczególne kwartały [Balance of payment of the Republic of Poland by quarter], www.nbp.gov.pl
Google Scholar

Coy P., The Creative Economy: Which Companies Will Thrive in the Coming Years? Those that Value Ideas above All Else, Business Week on line, August 28, 2000. Materials available at http://www.businessweek.com/2000/00_35/b3696002.htm
Google Scholar

Creative Economy Report 2008 – The Challenge of Assessing the Creative Economy: towards Informed Policy–making, United Nations. 2008
Google Scholar

Creative Industries Mapping Document 1998, UK Department for Culture, Media, and Sport, 1998
Google Scholar

Florida R. (2004),The Rise of the Creative Class
Google Scholar

Howkins J.(2002), The Creative Economy, Penguin Global
Google Scholar

Kukliński A., Ku kreatywnej Europie XXI wieku, WSB–NLU, Warsaw–Nowy Sącz, 2006
Google Scholar

Mączyńska E.(2007), Gospodarka przełomu. Wyzwania dla ekonomistów, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Opole
Google Scholar

Nussbaum B., Get Creative: How to Build Innovative Companies? Business Week, August 1, 2005, http://www.businessweek.com/print/magazine/content/05_31/b3945401.htm?chan=gl
Google Scholar

Statistics on Cultural Industries: Framework for Elaboration of National Data Capacity Building Projects, UNESCO, Bangkok, 2007
Google Scholar

The Sixth Edition of the Balance of Payments Manual, International Monetary Fund
Google Scholar

UNCTAD Handbook of Statistics 2008, http://stats.unctad.org/Handbook/TableViewer/tableViewer.aspx?ReportID=1902
Google Scholar

Venturelli S., From the Information Economy to the Creative Economy: Moving Culture to the Center of International Public Policy” Cultural Comments Series, The Center for Arts and Culture, Washington, pp. 7–8. More information is available at www.culturalpolicy.org.
Google Scholar

Wyszkowska–Kuna J., Activity of Polish Service Providers after Poland’s Accession to the European Union, Comparative Economic Research: Central and Eastern Union, vol. 10, no. 3/2007, Łódź University Press
Google Scholar

Wyszkowska–Kuna J., Specjalizacja eksportowa Polski w handlu usługami po akcesji do Unii Europejskiej, Gospodarka w praktyce i teorii, no. 3(23)2008, Institute of Economy of the University of Łódź
Google Scholar

Opublikowane

2010-06-07

Jak cytować

Wyszkowska-Kuna, J. (2010). Międzynarodowa wymiana produktami kreatywnymi. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe, 12(4), 95–120. https://doi.org/10.2478/v10103-009-0024-5

Numer

Dział

Artykuły