Komparatywna analiza wykorzystania handlu i biznesu elektronicznego w polskich e-sklepach w latach 2009-2011

Autor

  • Tomasz Czajkowski University of Łódź, Faculty of Economy and Sociology, Department of World Economy and European Integration
  • Grzegorz Szymański University of Technology, Faculty of Organisation and Management, Department of Management Systems and Innovations

DOI:

https://doi.org/10.2478/cer-2013-0033

Słowa kluczowe:

retail electronic commerce and electronic business, e-shops, ICT, Poland

Abstrakt

Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących wykorzystania różnych aspektów handlu i biznesu elektronicznego w polskich e-sklepach oraz ich komparatywnej analizy wykonanej dla lat 2009-2011. Niektóre zaprezentowane dane dotyczą także roku 2008. Najważniejsze aspekty poruszane w analizach to: międzynarodowy handel i eksport polskich sklepów internetowych, aspekty marketingowe biznesu internetowego, infrastruktura i bezpieczeństwo polskich e-sklepów oraz ich wyniki finansowe, a także działania, które są planowane w celu zminimalizowania skutków kryzysu gospodarczego. W artykule zaprezentowane są również wnioski z wykonanych analiz oraz przewidywania na przyszłość dotyczące polskiego e-rynku.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Czajkowski T. (2011), Comparative Analysis of the Recent Financial Crisis’ Impact on the Retail Electronic Commerce in the European Union, the USA and in Poland, ʻComparative Economic Research Central and Eastern Europeʼ, Vol. 14, number 2/2011
Google Scholar

Laudon K.C., Guercio Traver C (2007), E-commerce. Business. Technology. Society. Third edition, Pearson Prentice Hall
Google Scholar

Turban E., King D., Viehland D., Lee J. (2006), Electronic Commerce 2006, a managerial perspective, Pearson Prentice Hall
Google Scholar

Czajkowski T. (2011), The influence of the European Union Funds on the Development of the Electronic Business Sector in Poland, ʻComparative Economic Research Central and Eastern Europeʼ, Vol. 15, number 2/2012
Google Scholar

‘i2010 – A European Information Society for growth and employment’, COM(2005) 229 final, Brussels, 1.6.2005
Google Scholar

B. Skórzewska, Jak wyglądał rynek e-commerce w Europie w 2011 roku? Polska rośnie najszybciej, ale daleko nam do liderów, http://www.ekomercyjnie.pl/jak-wygladal-rynek-e-commerce-w-europie-w-2011-roku-polska-rosnie-najszybciej-ale-daleko-nam-do-liderow, [13.01.2013]
Google Scholar

‘eCommerce 2009’, Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2009
Google Scholar

‘eCommerce 2010’, Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2010
Google Scholar

‘eCommerce 2011’, Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2011
Google Scholar

‘eCommerce 2012’, Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2012
Google Scholar

Opublikowane

2014-02-13

Jak cytować

Czajkowski, T., & Szymański, G. (2014). Komparatywna analiza wykorzystania handlu i biznesu elektronicznego w polskich e-sklepach w latach 2009-2011 . Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe, 16(4), 175–201. https://doi.org/10.2478/cer-2013-0033

Numer

Dział

Artykuły