Analiza komparatywna wpływu ostatniego kryzysu finansowego na detaliczny handel elektroniczny w Unii Europejskiej, w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz w Polsce
DOI:
https://doi.org/10.2478/v10103-011-0011-5Abstrakt
Celem artykułu jest porównanie oraz ocenienie wpływu ostatniego kryzysu finansowego na detaliczny handel elektroniczny w gospodarkach Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych oraz Polski. W tym celu wybrane dane z największych międzynarodowych firm związanych z detalicznym handlem elektronicznym z lat 2007 i 2008 w porównaniu do roku poprzedniego oraz wybrane dane ekonomiczne z gospodarek Stanów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Polski do roku 2009, dotyczące wykorzystatnia oraz wartości detalicznego handlu elektronicznego i liczby ludzi korzystających z zakupów internetowych oraz wnioski wyciągnięte z analiz tych danych są zaprezentowane i omówione.
Pobrania
Bibliografia
Badanie polskich sklepów internetowych i konsumentów – wersja podstawowa, Dotcom River Report, grudzień 2009, ISBN: 978-83-930264-1-8
Google Scholar
Business attitudes towards cross-border sales and consumer protection, Analytical report, Flash Eurobarometer, Directorate General Communication, European Commission, July 2008
Google Scholar
ICT and e-Business for an Innovative and Sustainable Economy, 7th Synthesis Report of the Sectoral e-Business Watch (2010), European Commission, Office for Official Publications of the European Communities, 2010, ISBN 978-92-79-14682-4
Google Scholar
Information Economy Report 2007-2008, Science and technology for development: the new paradigm of ICT, United Nations, New York and Geneva, 2007, ISBN 978-92-1-112724-9
Google Scholar
Laudon K.C., Guercio Traver C. (2007), ‘E-commerce. Business. Technology. Society. Third edition’, Pearson Prentice Hall, ISBN: 0-13-173516-0
Google Scholar
Polski internet 2008/2009, Gemius S.A. Report, Warszawa 2009
Google Scholar
Raport Ecommerce 2009, Internet Standard Report, 3rd Edition, September 2009
Google Scholar
Raport Ecommerce 2010, Internet Standard Report, 4th Edition, September 2010
Google Scholar
Report on cross-border e-commerce in the EU, European Commission, Brussels 2009, available on: http://ec.europa.eu/consumers/strategy/docs/com_staff_wp2009_en.pdf
Google Scholar
Schneider G. P. (2009) ‘Electronic commerce: Eighth Edition’, Course Technology, Cengage Learning, ISBN-13: 978-1-4239-0305-5
Google Scholar
The economic and social role of internet intermediaries, April 2010, OECD Report, available on: http://www.oecd.org/dataoecd/49/4/44949023.pdf
Google Scholar
Turban E., King D., Viehland D., Lee J. (2006) ‘Electronic Commerce 2006, a managerial perspective’, Pearson Prentice Hall, ISBN: 0-13-185461-5
Google Scholar
http://www.apple.com, the website of an international corporation Apple Inc
Google Scholar
http://www.census.gov , the official website of the U.S. Census Bureau that provides statistical data for the U.S. economy (part of the U.S. Department of Commerce)
Google Scholar
http://www.cnbc.com , the official website of a business portal
Google Scholar
http://ec.europa.eu/eurostat, the official website of the Eurostat (European Union statistical office)
Google Scholar
http://europa.eu , the official website of the European Union
Google Scholar
http://english.cri.cn , the official webpage of the China Radio International
Google Scholar
http://www.oecd.org , the official website of the Organization for Economic Co-operation and Development
Google Scholar
http://www.ystats.com , the official website of an international institution gathering statistical data on electronic commerce
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.