Na granicy. Profesor Ewa Nowina-Sroczyńska jako Mistrzyni

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1506-6541.S2024.09

Słowa kluczowe:

Ewa Nowina-Sroczyńska, wspomnienia, promotorka

Abstrakt

Nauczyciel nie musi, ale może być mistrzem. Wtedy ma on wielki wpływ na twórczość swojego ucznia. Między innymi o tym jest nasz tekst. Profesorka Bożena Ewa Nowina-Sroczyńska była i jest, bez wątpienia, mistrzynią dla wielu osób, których biografie zrosły się z łódzką etnografią, etnologią i antropologią kulturową. W niniejszym artykule szkicujemy portret Jubilatki przez pryzmat prac dyplomowych, których była promotorką i opiekunką na przestrzeni ponad trzech dekad. Analizujemy ich tytuły, identyfikując ścieżki transmisji „antropologicznej szkoły Ewy Nowina-Sroczyńskiej”. Prezentujemy wspomnienia na Jej temat, którymi podzieliły się z nami osoby studiujące etnologię i antropologię kulturową w Łodzi, które miały okazję – jako ostatnie – spotkać się z Nią na zajęciach. W roku akademickim 2021/2022 Profesorka Ewa Nowina-Sroczyńska miała ostatnie w swojej karierze zajęcia, co tłumaczy pierwszy człon tytułu naszego tekstu – na granicy.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Boice R., Advice for New Faculty Members: Nihil Nimus, London 2000.
Google Scholar

Booth W.C., Colomb G.G., Williams J.M., The Craft of Research, Chicago 2008.
Google Scholar

Creswell J.W., Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Thousand Oaks 2014.
Google Scholar

Delamont S., Supervising the Doctorate: A Guide to Success, New York 2003.
Google Scholar

Flick U., Designing Qualitative Research, Boston 2018.
Google Scholar

Golde C.M., Walker G.E., Envisioning the Future of Doctoral Education: Preparing Stewards of the Discipline – Carnegie Essays on the Doctorate, Hoboken 2006.
Google Scholar

Gumport P.J., Academic Restructuring: Organizational Change and Institutional Imperatives, „Higher Education” 2000, nr 39(1).
Google Scholar

Latocha S., Najlepsze wyjście wiedzie zawsze na wskroś. Metaksy-antropologia Ewy Nowina-Sroczyńskiej, „Zeszyty Wiejskie” 2024, nr specjalny.
Google Scholar

Lee A., How Are Doctoral Students Supervised? Concepts of Doctoral Research Support, „Studies in Higher Education” 2008, nr 33(3).
Google Scholar

Muszkieta R., Nauczyciel w reformującej się szkole, Poznań 2001.
Google Scholar

Ordon U., Nauczyciel-wychowawca w świetle oczekiwań dzieci w wieku przedszkolnym, [w:] Przyzywanie głębi do kręgu słów, myśli, idei i działań, red. S. Podobiński i B. Snoch, Częstochowa 2002.
Google Scholar

Phillips E.M., Pugh D.S., How to Get a PhD: A Handbook for Students and Their Supervisors, New York 2016.
Google Scholar

Shulman L.S., Signature Pedagogies in the Professions, „Daedalus” 2005, nr 134(3).
Google Scholar

Walliman N., Your Research Project: Designing and Planning Your Work, Thousand Oaks 2011.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2024-08-20

Jak cytować

Ludwiczak, K., & Raj, M. (2024). Na granicy. Profesor Ewa Nowina-Sroczyńska jako Mistrzyni. Zeszyty Wiejskie, 97–106. https://doi.org/10.18778/1506-6541.S2024.09

Numer

Dział

Articles