Znaczące życie akademickie: pełne miłości, satysfakcji, wyzwań i oszałamiające
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.16Słowa kluczowe:
życie akademickie, wezwanie profesjonalne, znaczenie i uczestnictwo, przejście na emeryturę, uniwersyteckie aforyzmyAbstrakt
Prezentowany esej odwołuje się do przemówienia, które Carolyn Ellis wygłosiła z okazji przejścia na emeryturę po kilkudziesięciu latach pracy w Uniwersytecie Południowej Florydy. W wydarzeniu, które odbyło się 25 stycznia 2019 r., brali udział przyjaciele, studenci, a także pracownicy naukowi i władze uczelni. Profesor Ellis opowiedziała kilka historii o swoich początkach na uniwersytecie, ważnych, formujących spotkaniach oraz o współpracy z Arthurem Bochnerem. Tekst, podobnie jak przemówienie, zawiera także wspomnienie o wsparciu, którego doświadczyła, spełnieniu, które znalazła w życiu uniwersyteckim, pasji nauczania płynącej z serca, skupionej w całości na drugiej osobie oraz prowadzonych badaniach, będących istotą pracy na uczelni. Profesor Ellis opisuje również korzyści z uczestnictwa w programie studiów w zakresie jakościowej i ilościowej analizy komunikacji społecznej z uwzględnieniem humanistycznej perspektywy. Tekst kończy się dziesięcioma aforyzmami lub obserwacjami z lekcji wyniesionych z doświadczenia ponad czterech dekad spędzonych na uniwersytecie, wśród których znalazły się zarówno niewypowiedziane wyzwania, jak i wielkie radości oraz momenty szczęścia.
Bibliografia
Brooks D. (2019) Students Learn from People They Love: Putting Relationship Quality at the Center of Education, “The New York Times” (January 17), https://www.nytimes.com/2019/01/17/opinion/learning-emotion-education.html
Google Scholar
Ellis C. (in press) Failing to Communicate in a Communication Department: A Former Chair Calls Her Spirit Back in: D. (2019) Students Learn from People They Love: Putting Relationship Quality at the Center Critical Administration: Negotiating Political Commitment and Managerial Practice in Contemporary Higher Education, W. Benjamin Myers, J. Brower (Eds.), Lanham Md., Lexington Books.
Google Scholar
Henry J. (1971) Pathways to Madness, New York, Vintage Books.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.