Żłobek – współpraca ze środowiskiem społecznym na rzecz wspierania dziecka i rodziny. Przykład łódzkich żłobków
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.05.11Słowa kluczowe:
żłobek, towarzyszenie w rozwoju, współpraca ze środowiskiemAbstrakt
Tekst stanowi syntetyczną prezentację starań pracowników żłobków na rzecz podejmowania współpracy z różnorodnymi instytucjami, by wspierać w placówce dziecko i rodzinę. To, co zasługuje na podkreślenie, to edukacyjny wysiłek pracowników, by doskonalić swoje umiejętności wychowawcy oraz wspólny dorobek pracowników żłobków i badaczy zaproszonych do współpracy przy tworzeniu publikacji na temat dziecka i wychowawcy w placówce.
Bibliografia
Chlebna-Sokół D. (red.) (2001) Dziecko łódzkie. Stan zdrowia i rozwój fizyczny dzieci uczęszczających do żłobków, Łódź, Wydawnictwo Ankal.
Google Scholar
Telka L. (2000) Pomoc w rozwoju realizowana przez żłobki wobec dziecka i rodziny, Łódź (mps).
Google Scholar
Telka L. (2009) Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Trafalska E., Loszek K. (2016) Wspólnie z dziećmi. O żywieniu małego dziecka w żłobku i w domu. Teoria i praktyka, Łódź, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi.
Google Scholar
Mazur H., Przybylska L., Rudyk A., Świercz M., Telka L., Wolska B. (red.) (2003) Wspólnie z dziećmi. Opis dziecięcych zabaw realizowanych w łódzkich żłobkach, Łódź, Regionalne Centrum Edukacji Ekologicznej.
Google Scholar
Mazur H., Rudyk A., Telka L. (red.) (2005) Wspólnie z dziećmi. O wspieraniu rozwoju małego dziecka. Praktyka i teoria, Oficyna Wydawnicza Tercja, Regionalne Centrum Edukacji Ekologicznej.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.