Ścieżkami debat i dyskusji o badaniach edukacyjnych i społecznych oraz zagadnieniach diagnozy i pomiaru. Przegląd wydarzeń naukowych z przełomu lat 2024 i 2025
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.20.14Słowa kluczowe:
aktualne wydarzenia naukowe, konferencje, sympozja, metody badańAbstrakt
W latach 2024–2025 w Polsce odbyły się ważne środowiskowo wydarzenia naukowe dotyczące metodologii badań edukacyjnych i społecznych. IX i X Seminarium Metodologii Pedagogiki PTP, XI Transdyscyplinarne Sympozjum Badań Jakościowych oraz Międzynarodowe Sympozjum ISAN 2025 poświęcone autoetnografii, ukazały zwrot zainteresowań ku partycypacyjności, afektywności i przekraczania granic wyznaczanych przez tradycję i obowiązujące standardy. Szczególną rolę odegrały także refleksje nad rolą badacza, etyką badań, oraz ucieleśnionym i dialogicznym podejściem do poznania. Znaczącym wydarzeniem była również XXX. Konferencja PTDE, poświęcona diagnozie potrzeb edukacyjnych, metodom pomiaru i analizie wyników egzaminacyjnych, której kolejna edycja odbędzie się w 2025 roku w Krakowie.
Bibliografia
International Association of Autoethnography and Narrative Inquiry, https://iaani.org/ (dostęp: 20.04.2025).
Google Scholar
Journal of Autoethnography, https://online.ucpress.edu/joae (dostęp: 20.04.2025).
Google Scholar
Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej (2004) XXX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, https://ptde.pl/pl/news/xxx_konferencja (dostęp: 20.04.2025).
Google Scholar
Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, XXXI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, https://2025.ptde.pl/pl/konferencja (dostęp: 20.04.2025).
Google Scholar
Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Nauk o Edukacji (2004) IX Seminarium Metodologii Pedagogiki PTP, https://noe.uwb.edu.pl/aktualnosci/ix-seminarium-metodologii-pedagogiki-ptp-484.html (dostęp: 20.04.2025).
Google Scholar
Uniwersytet Łódzki, XI Transdyscyplinarne Sympozjum Badań Jakościowych, https://www.uni.lodz.pl/tsbj2024?trk=public_post_comment-text&cHash=0f714f6443658c6459cd78867a68223c (dostęp: 20.04.2025).
Google Scholar

Strona czasopisma, prowadzona przez Zespół redakcyjny NOWiS na platformie Index Copernicus: 

