Recenzja: Marcin Muszyński, „Uczenie się stawania się osobą starą”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024, ss. 560

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.18778/2450-4491.21.14

Mots-clés :

recenzja książki

Résumé

Książka awansowa Marcina Muszyńskiego Uczenie się stawania się osobą starą to ważna monografia w obszarze nauk zajmujących się procesem starzenia człowieka. Najważniejszą częścią, bo wieńczącą proces badania i wskazującą na przyczynek Autora do rozwoju teorii, jest autorska koncepcja modelu uczenia się stawania się osobą starą, w której kluczową rolę odgrywa sprawczość starzejącej się osoby. Na szczególne uznanie zasługuje bardzo obszerna część metodologiczna monografii z naturalną historią badania i bogate odniesienia do aktualnej światowej i polskiej literatury.

Biographie de l'auteur

Artur Fabiś, Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Artur Fabiś – doktor habilitowany nauk społecznych, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Andragog, gerontolog. Lider lub członek zespołów badawczych kilku międzynarodowych projektów badawczych dotyczących uczenia się w dorosłości i starości. Obecnie profesor i Dyrektor Centrum Badań Społecznych w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Współzałożyciel i wiceprezes Stowarzyszenia Gerontologów Społecznych, założyciel i redaktor naczelny czasopisma „Exlibris Biblioteka Gerontologii Społecznej”. Współredaktor czasopisma „Narrative Works”. Autor i współautor 5 monografii, redaktor kilku monografii wieloautorskich, autor i współautor ponad 50 artykułów w czasopismach naukowych z zakresu edukacji dorosłych i gerontologii.

Références

Muszyński M. (2024) Uczenie się stawania się osobą starą, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, https://doi.org/10.18778/8331-419-8.
View in Google Scholar

Téléchargements

Publiée

2025-12-19

Comment citer

Fabiś, A. (2025). Recenzja: Marcin Muszyński, „Uczenie się stawania się osobą starą”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024, ss. 560. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 21(2), 205–207. https://doi.org/10.18778/2450-4491.21.14

Articles les plus lus par le même auteur ou la même autrice