Choćby i niedoskonale: Nauki pobrane z trzydziestu lat nauczania

Autor

  • Andrew Pudewa Institute for Excellence in Writing, Locust Grove, USA

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.12.17

Słowa kluczowe:

edukacja, zasady, pedeutologia, pedagogika

Abstrakt

Autor oryginału w eseistycznym stylu prezentuje siedem podstawowych zasad adekwatnego uprawiania edukacji, jakie płyną z jego osobistych nauczycielskich doświadczeń. Są to zasady zarówno pedeutologiczne, jak i pedagogiczne, w tym metodyczne oraz relacyjne, niestety rzadko w praktyce wdrażane.

Biogram autora

Andrew Pudewa - Institute for Excellence in Writing, Locust Grove, USA

Pudewa Andrew – jest założycielem i dyrektorem znanego amerykańskiego Institute for Excellence in Writing (Instytutu na rzecz Doskonałości w Pisaniu) i ojcem siódemki dzieci. Ukończył światowej renomy The Talent Education Research Institute (Instytut Badań nad Rozwijaniem Talentu) Shinichi Suzukiego w Japonii, ma też certyfikat z zakresu rozwijania dziecięcej inteligencji, wydany przez nie mniej sławny Institutes for the Achievement of Human Potential (Instytut Osiągania Potencjału Ludzkich Możliwości) w Filadelfii, założony przez Glenna Domana i Carla Delacato.

Bibliografia

Christodoulou D. (2014) Seven Myths about Education, London, Routledge.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4324/9781315797397

DeMille O. (2009) A Thomas Jefferson Education, TJED.org
Google Scholar

Gatto J. T. (1992) Dumbing Us Down. The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling, Gabriola Island, New Society Publishers.
Google Scholar

Linden M. J., Whimbey A. (1990) Why Johnny Can’t Write: How to Improve Writing Skills, London, Routledge.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2021-06-14

Jak cytować

Pudewa, A. (2021). Choćby i niedoskonale: Nauki pobrane z trzydziestu lat nauczania. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 12(1), 260–276. https://doi.org/10.18778/2450-4491.12.17