Przełamując magiczny krąg politycznych metafor. Recenzja książki. Miłosz Babecki (2020), Metaforyka polskich politycznych gier przeglądarkowych, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-8069.19.2.06

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Damian Gałuszka - Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

Doktor, socjolog, adiunkt na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W swojej pracy przyjmuje socjologiczną perspektywę na zjawiska społeczne i kulturowe wywołane przemianami technologicznymi. Jego zainteresowania badawcze obejmują kulturę gier (obecnie silver gaming) i polską branżę gier wideo, technologie immersyjne (głównie VR w ramach Laboratorium EduVRLab, więcej na eduvrlab.agh.edu.pl), a także studia STS i informatykę społeczną. Wydał książkę o grach wideo w polskich rodzinach (Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje, dostępna bezpłatnie na grywrodzinie.pl) oraz dziesiątki publikacji poświęconych wyżej wymienionym zagadnieniom.

Bibliografia

Aarseth Espen (2007), I Fought the Law: Transgressive Play and The Implied Player, http://www.digra.org/digital-library/publications/i-fought-the-law-transgressive-play-and-the-implied-player/ (dostęp: 18.01.2023).
Google Scholar

Babecki Miłosz (2020), Metaforyka polskich politycznych gier przeglądarkowych, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar

Bogost Ian (2010), Persuasive games: The expressive power of videogames, Cambridge: MIT Press.
Google Scholar

ChrisScott (2019), Flash vs. HTML5 and the future of browser gaming, https://www.destructoid.com/flash-vs-html5-and-the-future-of-browser-gaming/ (dostęp: 20.01.2023).
Google Scholar

Egenfeldt-Nielsen Simon, Smith Jonas Heide, Tosca Pajares Susana (2013), Understanding Video Games: The Essential Introduction, Londyn: Routledge.
Google Scholar

Liebe Michael (2008), There is no Magic Circle. On the Difference between Computer Games and Traditional Games, https://publishup.uni-potsdam.de/files/2558/digarec01_18.pdf (dostęp: 19.01.2023).
Google Scholar

Manovich Lev (2006), Język nowych mediów, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar

Suits Bernard (2016), Konik Polny. Gry, życie i utopia, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2023-05-31 — zaktualizowane 2023-07-10

Wersje

Jak cytować

Gałuszka, D. (2023). Przełamując magiczny krąg politycznych metafor. Recenzja książki. Miłosz Babecki (2020), Metaforyka polskich politycznych gier przeglądarkowych, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Przegląd Socjologii Jakościowej, 19(2), 99–106. https://doi.org/10.18778/1733-8069.19.2.06 (Original work published 31 maj 2023)

Numer

Dział

Recenzja