Radio Eska Lodz, Commercial Radio As a Local Radio

Authors

  • Przemysław Szews Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.29.06

Keywords:

local radio, regional media, commercial radio

Abstract

The article discusses aspects of network-based local radio using the example of Radio Eska Lodz. The author responds to questions about whether a commercial network radio station can fulfill the functions of local radio and on what this locality is actually based. In this respect, Radio Eska Lodz is characterized as part of the most popular commercial radio network in Poland. The introduction focuses on the process of transformation that local radio stations are undergoing, along with its genesis. The author then considers whether the radio station described is fulfilling the goals of local radio and how it looks in comparison to other cities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Beliczyński J., Rozwój radia w Polsce w latach 1989–2009, [w:] Radio i gazety. Transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku, pod. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.
Google Scholar

Braun J., Media lokalne i regionalne wobec procesów koncentracji rynku, [w:] Media lokalne w świecie wolności i ograniczeń, red. I. Borkowski, A. Woźny, Arboretum, Wrocław 2003.
Google Scholar

Czarnek P., Oferta rozrywkowa stacji radiowych w internecie na przykładzie Radia Eska, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2013, nr 2, s. 211–221.
Google Scholar

European Broadcasting Union, Public Radio and New Media Platforms, SIS, Genewa 2011.
Google Scholar

Kowalczyk R., Media lokalne w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Contact, Poznań 2008.
Google Scholar

Kurdupski M., RMF FM, Radio ZET i Eska mają najwięcej słuchaczy z wykształceniem podstawowym, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rmf-fm-radio-zet-i-eska-maja-najwiecej-slucha-czy-z-wyksztalceniem-podstawowym-raport [dostęp: 5.09.2014].
Google Scholar

Lenart G., Rozwój i działalność stacji radiowych w Łodzi, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica” 2009, nr 10, s. 99–123.
Google Scholar

Skoczek T., Regionalne i lokalne media elektroniczne, Mazowiecka Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2007.
Google Scholar

Published

2015-09-30

How to Cite

Szews, P. (2015). Radio Eska Lodz, Commercial Radio As a Local Radio. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 29(3), 67–75. https://doi.org/10.18778/1505-9057.29.06

Issue

Section

Articles