Rola i charakter publicystyki w paśmie regionalnym TVP na przykładzie analizy wybranych przekazów publicystycznych TVP Łódź
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.10Słowa kluczowe:
TV journalism, publicistic programs, frame analysis, Polish National TVAbstrakt
The text describes selected publicistic programmes produced in 2013 by the regional branch of Polish National Television in Łódź. The author makes use of such analytical tools as modern rhetoric & stylistics, the study of non-verbal communication (including colours and their meaning), and mechanisms for persuasion and manipulation in the media. Based on the analysis carried out, the author assesses the quality of programmes and their role in the TV schedule, taking into account the context of their public mission.
Pobrania
Bibliografia
Budzyńska-Daca A., Kwosek J., Erystyka, czyli o sztuce prowadzenia sporów. Komentarze do Schopenhauera, Warszawa 2009.
Google Scholar
Fras j., Język propagandy politycznej, [w:] Teoria i praktyka propagandy, red. B. Dobek-Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Wrocław 1999.
Google Scholar
Godzic W., Telewizja i jej gatunki. Po Wielkim Bracie, Kraków 2004.
Google Scholar
Goffman E., Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience, Boston 1986.
Google Scholar
Grzegorzewski K., Funkcjonowanie newsów w przekazie telewizyjnym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3 (17).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1505-9057.17.10
Hennessy B., Dziennikarstwo publicystyczne, przeł. A. Sadza, Kraków 2009.
Google Scholar
Jakubowicz K., Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007.
Google Scholar
Karwat M., Sztuka manipulacji politycznej, Toruń 2001.
Google Scholar
Lasota T., Misja publiczna w Telewizji Polskiej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2013, nr 2 (20).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1505-9057.20.12
Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, red. M. jeziński, Toruń 2004.
Google Scholar
Ociepka B., Dla kogo telewizja? Model publiczny w postkomunistycznej Europie Środkowej, Wrocław 2003.
Google Scholar
Olczyk T., Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2009.
Google Scholar
Pease A., Mowa ciała, czyli jak czytać myśli ludzi z ich gestów, przeł. E. Wiekiera, Kraków 2006.
Google Scholar
Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011.
Google Scholar
Schopenhauer A., Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów, przeł. B. i Ł. Konarscy, przedm. T. Kotarbiński, Kraków 1973.
Google Scholar
Sikorski W., Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej, Warszawa 2003.
Google Scholar
Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.
Google Scholar
Thompson j.B., Skandal polityczny. Władza i jawność w epoce medialnej, przeł. M. Habura, Warszawa 2010.
Google Scholar
Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, Lublin 2010.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.