Rola i charakter publicystyki w paśmie regionalnym TVP na przykładzie analizy wybranych przekazów publicystycznych TVP Łódź

Autor

  • Krzysztof Grzegorzewski Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.10

Słowa kluczowe:

TV journalism, publicistic programs, frame analysis, Polish National TV

Abstrakt

The text describes selected publicistic programmes produced in 2013 by the regional branch of Polish National Television in Łódź. The author makes use of such analytical tools as modern rhetoric & stylistics, the study of non-verbal communication (including colours and their meaning), and mechanisms for persuasion and manipulation in the media. Based on the analysis carried out, the author assesses the quality of programmes and their role in the TV schedule, taking into account the context of their public mission.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Krzysztof Grzegorzewski - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Krzysztof Grzegorzewski – absolwent filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego; dziennikarz, prezenter i autor audycji muzycznych (współpracował m.in. z Radiem Łódź i Radiem Parada); autor publikacji z zakresu dziennikarstwa telewizyjnego i retoryki politycznej oraz dziennikarstwa muzycznego, członek zespołu IProfessionals przy Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie koordynuje i współtworzy Telewizję Internetową Uniwersytetu Łódzkiego.

Bibliografia

Budzyńska-Daca A., Kwosek J., Erystyka, czyli o sztuce prowadzenia sporów. Komentarze do Schopenhauera, Warszawa 2009.
Google Scholar

Fras j., Język propagandy politycznej, [w:] Teoria i praktyka propagandy, red. B. Dobek-Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Wrocław 1999.
Google Scholar

Godzic W., Telewizja i jej gatunki. Po Wielkim Bracie, Kraków 2004.
Google Scholar

Goffman E., Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience, Boston 1986.
Google Scholar

Grzegorzewski K., Funkcjonowanie newsów w przekazie telewizyjnym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3 (17).
Google Scholar

Hennessy B., Dziennikarstwo publicystyczne, przeł. A. Sadza, Kraków 2009.
Google Scholar

Jakubowicz K., Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007.
Google Scholar

Karwat M., Sztuka manipulacji politycznej, Toruń 2001.
Google Scholar

Lasota T., Misja publiczna w Telewizji Polskiej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2013, nr 2 (20).
Google Scholar

Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, red. M. jeziński, Toruń 2004.
Google Scholar

Ociepka B., Dla kogo telewizja? Model publiczny w postkomunistycznej Europie Środkowej, Wrocław 2003.
Google Scholar

Olczyk T., Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2009.
Google Scholar

Pease A., Mowa ciała, czyli jak czytać myśli ludzi z ich gestów, przeł. E. Wiekiera, Kraków 2006.
Google Scholar

Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011.
Google Scholar

Schopenhauer A., Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów, przeł. B. i Ł. Konarscy, przedm. T. Kotarbiński, Kraków 1973.
Google Scholar

Sikorski W., Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej, Warszawa 2003.
Google Scholar

Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.
Google Scholar

Thompson j.B., Skandal polityczny. Władza i jawność w epoce medialnej, przeł. M. Habura, Warszawa 2010.
Google Scholar

Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, Lublin 2010.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-03-30

Jak cytować

Grzegorzewski, K. (2014). Rola i charakter publicystyki w paśmie regionalnym TVP na przykładzie analizy wybranych przekazów publicystycznych TVP Łódź. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 23(1), 151–166. https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.10

Inne teksty tego samego autora