Kształt i charakter lokalnego serwisu informacyjnego na przykładzie „Łódzkich Wiadomości Dnia”
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.29.07Słowa kluczowe:
television, journalism, television news, regional media, journalistic genresAbstrakt
The paper contains an analysis of a highly popular regional daily TV news program called “Łódzkie Wiadomości Dnia” (Daily News from Lodz), emitted and produced by channel TVP Łódź. The author carried out precise quantitative and qualitative research based on the programs emitted during one full week. The character of the program proved to be different than that of nationwide and international TV news magazines, and contained more social and practical information for the average viewer (about infrastructure, ordinary people and their problems, cultural events in Łódź and in the surounding region). The editors try to avoid hard political news and controversies, usually remaining closer to infotainment and politainment. The selection of news and topics benefits the program and results in the high quality of this regional TV news magazine.
Pobrania
Bibliografia
Boyd A., Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne. Techniki prowadzenia programów informacyjnych, przekł. A. Sadza, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006.
Google Scholar
Brzeziński T., Michalak B., Kolor i symbol jako wizualne środki emocjonalnego oddziaływania w polityce, [w:] Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, red. M. Jeziński, Duet, Toruń 2005.
Google Scholar
Foote K.E., Color in public spaces, Chicago 1983.
Google Scholar
Gage J., Kolor i kultura. Teoria i znaczenie koloru od antyku do abstrakcji, przekł. J. Holzman, Universitas, Kraków 2008.
Google Scholar
Grzegorzewski K., Funkcjonowanie newsów w przekazie telewizyjnym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3, s. 106–112.
Google Scholar
Grzegorzewski K., Homo rhetoricus w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym (programy z lat 2005–2007), Wydawnictwo UŁ, Łódź 2014.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-467-9
Heller E., Wie die Farben wirken, Hamburg 1989.
Google Scholar
Popek S., Barwy i psychika: percepcja, ekspresja, projekcja, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1999.
Google Scholar
Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Universitas, Kraków 2006.
Google Scholar
Wierzbicka E., Wolański A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Podstawy stylistyki i retoryki, PWN, Warszawa 2008.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.