„Poster Carousel” as a Technique for Developing Language Activities
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.29.04Keywords:
poster, poster carousel, attention to language, attention to content, integrating language activities, interaction, mediationAbstract
The „poster carousel” is an interesting didactic technique. It is a task-based form of work inspired by poster sessions, i.e. discussions held at posters. Tony Lynch and Joan Maclean in the article A case of exercising: Effects of immediate task repetition on learners’ performance (2001) showed the relationship between the use of the „carousel” technique and the increase in the accuracy of linguistic production. The results of this study encouraged the author of this article to use the „carousel” technique for developing language activities in a group at B2 level. In the article we will try to answer following questions: Is the „poster carousel” technique an effective tool for teaching the Polish language? What are the benefits of using this technique? How do learners rate this technique? We will try to show that “poster carousel” can successfully integrate oral production, interaction and mediation.
References
Bujnowicz-Szewczyk I., 2005, Metody aktywizujące z wykorzystaniem plakatu w edukacji polonistycznej w szkole ponadgimnazjalnej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Literraria Polonica”, 7/2, s. 229–253.
Google Scholar
Byram M., 1997, Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence, Clevedon.
Google Scholar
Council of Europe, 2018, Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume with New Descriptors (https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989 [11.12.2022]).
Google Scholar
Gębal P., Miodunka W., 2020, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Warszawa.
Google Scholar
Grętkiewicz E., 2005, Szczekająca szczęka Saszy, Warszawa.
Google Scholar
Kajak P., 2017, Poradnik innowacyjnego nauczyciela, Warszawa.
Google Scholar
Karpeta-Peć B., 2008, Otwarty, aktywny, samodzielny…: alternatywne formy pracy: przewodnik dla nauczycieli języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Komorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Lynch T., Maclean J., 2001, „A case of exercising”: Effects of immediate task repetition on learners’ performance, w: M. Bygate, P. Skehan, M. Swain (red.), Researching pedagogic tasks. Second language learning, teaching and testing, Edinburgh, s. 141–162.
Google Scholar
Ostaszewska E., 2016, Plakaty edukacyjne, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, s. 97–100.
Google Scholar
Rada Europy, 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa.
Google Scholar
Wawrzeń M., 2022, Zadanie jako narzędzie rozwijania międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej w nauczaniu języka polskiego jako obcego, niepublikowana praca doktorska, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
Google Scholar
Weiner J., 1992, Technika pisania i prezentowania prac naukowych, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
Google Scholar
https://betterlesson.com/strategy/74 [11.12.2022].
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.