Партиципационная деятельность как фактор создания региональной самоидентификации. Пример Лодзинского Воеводства

Авторы

  • Agnieszka Michalska-Żyła Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno- Socjologiczny
  • Beata Michalska-Dominiak Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

DOI:

https://doi.org/10.18778/1427-9657.07.10

Ключевые слова:

региональная самоидентификация, Лодзинское воеводство, деятельность по продвижению

Аннотация

Целью статьи является презентация определенного подхода к проблеме конструирования региональной самоидентификации Лодзинского Воеводства, основываясь на промоции региона. Внимание сосредоточено на такой деятельности, которая имеет форму так называемых «ивентов». Эти Инициативы, кроме того, должны объединять также интеграционную функцию представителей различных сообществ, связанных с регионом и образовательную функцию в области идей и методологии проектного мышления (как главной идеи марки Лодзи). Внимание также обращено
на нетипичный характер этих инициатив, основанный на инновационном подходе к созданию региональной самоидентификации.

Библиографические ссылки

Bauman Z., Dwa szkice o moralności ponowoczesnej, Warszawa 1994.
Google Scholar

Boryczka E., Tożsamość Łodzi, czyli o prawdzie tego miasta, [w:] Nowoczesne miasto. Badania, instrumenty, analizy, red. Z. Przygodzki, M. E. Sokołowicz, Łódź 2008.
Google Scholar

Brown T., Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation, New York 2011.
Google Scholar

Bukowski A., Władza, terytorium, tożsamość. Społeczne konstruowanie regionu, [w:] Zarządzenie przestrzenią. Globalizacja, etniczność, władza, red. A. Bukowski, M. Lubaś, J. Nowak, Kraków 2006.
Google Scholar

Dziekanowska M., Tożsamość społeczna a globalizacja, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 517. Studia Sociologica” 2008, nr 18.
Google Scholar

Glińska E., Sposoby badania wizerunku miejsca, „Samorząd Terytorialny” 2011, nr 11.
Google Scholar

Łuczak A., Wizerunek miasta, „Samorząd Terytorialny” 2001, nr 1–2.
Google Scholar

Melchior M., Tożsamość jednostki – ciągłość i zmiana (rozważania w oparciu o analizę doświadczenia biograficznego Ocalonych z Zagłady), [w:] Od kontestacji do konsumpcji, red. M. Kempny, K. Kiciński, E. Zakrzewska-Manterys, Warszawa 2004.
Google Scholar

Misztal B., Tożsamość jako pojęcie i zjawisko społeczne w zderzeniu z procesami globalizacji, [w:] Tożsamość bez granic, red. E. Budakowska, Warszawa 2005.
Google Scholar

Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów. Edycja 2015–2016, http://marketingmiejsca.com.pl/media/uploaded/raportpaw48nyvsn3/Raport_Najlepsze_dziala-nia_promo_polskich_miast_i_regionow_Raport_2015-2016.pdf (dostęp 16.11.2016).
Google Scholar

Nikitorowicz J., Edukacja regionalna jako podstawa kreowania społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Kierunki rozwoju edukacji w zmieniającej się przestrzeni społecznej. Księga jubileuszowa dedykowana profesorowi doktorowi habilitowanemu Michałowi Balickiemu, red. A. Cudowska, Białystok 2011.
Google Scholar

Program kreacji i promocji marki województwa łódzkiego z planem wdrożenia w latach 2012–2016, http://lodzkie.pl/lodzkie-marka/download/805_0c53c94cd87a04d06ca7036f749e3d71 (dostęp 16.11.2016).
Google Scholar

Sokołowicz M., Boryczka E., Marka Łodzi jako czynnik budujący tożsamość Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, [w:] Łódzka metropolia. Problemy integracji społecznej i przestrzennej, red. A. Suliborski, Z. Przygocki, Łódź 2010.
Google Scholar

Szczepański M. S., Tożsamość regionalna – w kręgu pojęć podstawowych, [w:] Badania nad tożsamością regionalną, red. A. Matczak, Łódź–Ciechanów 1999.
Google Scholar

Waszczyńska K., Wokół problematyki tożsamości, „Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego” 2014, nr 6.
Google Scholar

Wiśniewski M., Odrębność rozwojowa regionu łódzkiego. Niewykorzystane dziedzictwo królestwa polskiego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2010, nr 245.
Google Scholar

Zarycki T., Wybrane dylematy budowy tożsamości regionalnej, Wrocław 2008, http://www.iss.uw.edu.pl/zarycki/pdf/tozsamosc.pdf (dostęp 13.01.2017).
Google Scholar

Zarycki T., Tucholska A., Region, którego miało nie być. Paradoksy tożsamości województwa świętokrzyskiego w kontekście krajowym i europejskim, Wrocław 2004, http://www.iss.uw.edu.pl/zarycki/pdf/swietokrzyskie.pdf (dostęp 10.01.2017).
Google Scholar

Загрузки

Опубликован

2018-12-30

Как цитировать

Michalska-Żyła, A., & Michalska-Dominiak, B. (2018). Партиципационная деятельность как фактор создания региональной самоидентификации. Пример Лодзинского Воеводства. Eastern Review, 7, 175–188. https://doi.org/10.18778/1427-9657.07.10