Tomasz Szadek (z Szadka, Schadek) - kompozytor, śpiewak, ksiądz
DOI:
https://doi.org/10.18778/1643-0700.07.01Bibliografia
Acta sacretorum venerabilis capituli dominorum vicariorum Eccl.Cath.Crac. Anno Domoni 1603, zbiory Archiwum Kapituły Katedralnej w Krakowie.
Google Scholar
Biegański K. i in., Mała encyklopedia muzyki, Warszawa 1981.
Google Scholar
Chomiński J., Lissa Z. (red.), Historia muzyki powszechnej, t. 1: Do renesansu włącznie, Warszawa 1957.
Google Scholar
Chomiński J. (red.), Słownik muzyków polskich, t. 1–2, Warszawa 1962.
Google Scholar
Chomiński J., Wilkowska-Chomińsja K., Historia muzyki, cz. 1, Kraków 1989.
Google Scholar
Chybiński A., Krakowskie inwentarze muzyczne z XVI w., „Kwartalnik Muzyczny” 1912, nr 3, s. 253–262.
Google Scholar
Chybiński A., Materiały do dziejów królewskiej kapeli rorantystów na Wawelu 1540–1624, cz. 1, Kraków 1910.
Google Scholar
Chybiński A., Msza pastoralna Tomasza Szadka, „Muzyka Kościelna” 1928, nr 1–9, 11/12; 1929, nr 1, 3, 5.
Google Scholar
Chybiński A., Muzyka kościelna polska w XVI stuleciu w świetle ostatnich badań, „Miesięcznik Kościelny” 1911, sierpień–wrzesień, s. 116–127.
Google Scholar
Chybiński A., Nowe materiały do dziejów królewskiej kapeli rorantystów w Kaplicy Zygmuntowskiej na Wawelu, [w:] Księga pamiątkowa ku czci Oswalda Balzera, Lwów 1925.
Google Scholar
Chybiński A., Słownik muzyków dawnej Polski do roku 1800, Kraków 1949.
Google Scholar
Chybiński A., Trzy przyczynki do historii muzyki w Krakowie w pierwszej połowie XVII w. (Nowe materiały do biografii Tomasza Szadka; Inwentarz muzyczny [księgarni Z. Kasserna] z r. 1602, Do historii kapel jezuickich), [w:] Prace polonistyczne ofiarowane Janowi Łosiowi, Warszawa 1927.
Google Scholar
Chybiński A. (1910), Ze studyów nad polską muzyką wokalną, wielogłosową w XVI stuleciu, „Przegląd Muzyczny” 1910, R III.
Google Scholar
Czepiel T. Z., Kesner and the Music Book Trade at the Beginning of the Seventeenth Century: An Inventory of 1602, „Musica Jagellonica” 1997, Vol. 2.
Google Scholar
Dziębowska E. i in. (red.), Encyklopedia muzyczna PWM. Część biograficzna, t. 10, Kraków 2007.
Google Scholar
Encyklopedia muzyki, Warszawa 2001.
Google Scholar
Estreicher K., Bibliografia polska, Kraków.
Google Scholar
Feicht H. (red.), Muzyka staropolska, Kraków 1966.
Google Scholar
Feicht H., Tomasz Szadek. Officium „Dies est laetitiae”, „Wydawnictwo Dawnej Muzyki Polskiej” 1957, t. 33.
Google Scholar
Głuszcz-Zwolińska E., Muzyka nadworna ostatnich Jagiellonów, Kraków 1988.
Google Scholar
Jachimecki Z., Kilka niekompletnych kompozycji wielogłosowych mistrzów polskich z XVI w., „Kwartalnik Muzyczny” 1911, nr 1, s.36–38.
Google Scholar
Jachimecki Z., Muzyka kościelna polska w XVI stuleciu w świetle ostatnich badań, „Miesięcznik Kościelny II” 1911, nr 8/9.
Google Scholar
Jachimecki Z., Muzyka polska od czasów najdawniejszych do roku 1930, cz. 1: Epoka Piastów i Jagiellonów, cz. 2: Epoka królów elekcyjnych do upadku niepodległości 1572–1795, [w:] Brückner A. (red.), Polska, jej dzieje i kultura, Warszawa 1928–1932; Kraków 1929–1932.
Google Scholar
Jachimecki Z., Muzyka polska w rozwoju historycznym od czasów najdawniejszych do doby obecnej, t. 1, cz. 1: Od Bogurodzicy do Chopina włącznie, Kraków 1948.
Google Scholar
Jachimecki Z., Wpływy włoskie w muzyce polskiej, cz. 1: 1540–1640, Kraków 1911.
Google Scholar
Kramarski M., Z muzycznej przeszłości katedry wawelskiej – par słów o kapeli rorantystów, „Vox Humana” 2005, nr 34.
Google Scholar
Mizgalski G., Podręczna Encyklopedia Muzyki Kościelnej, Poznań 1959.
Google Scholar
Morawska K., Historia muzyki polskiej. Renesans (1500–1600), [w:] Sutkowski S. (red.), Historia muzyki polskiej, t. 2, Warszawa 1994.
Google Scholar
Poliński A., Dzieje muzyki polskiej w zarysie, t. 7, Lwów 1907.
Google Scholar
Poliński A., Chybiński A., Materiały do dziejów królewskiej kapeli rorantystów na Wawelu, cz. 1, Kraków 1910.
Google Scholar
Polski słownik biograficzny, t. 1–7, Kraków 1935–1945.
Google Scholar
Poźniak P., Repertuar polskiej muzyki wokalnej w epoce renesansu. Studium kontekstualno-analityczne, Kraków 1999.
Google Scholar
Poźniak P., Technika parodiowania w mszy Tomasza Szadka, [w:] Musicae sacrae ars et scientia. Księga pamiątkowa K. Mrowca, „Roczniki Teologiczno-Kanoniczne” 1989, t. 34, z. 7.
Google Scholar
Prus J., Muzyka na Wawelu, Kraków 1975.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.52204/np.1974.41.5-19
Przybylski T., Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych, Kraków 1994.
Google Scholar
Schaeffer B., Dzieje muzyki, Warszawa 1983.
Google Scholar
Sowiński A., Słownik muzyków polskich dawnych i nowoczesnych kompozytorów, wirtuozów, śpiewaków, instrumencistów, lutnistów, organmistrzów, poetów lirycznych i miłośników sztuki muzycznej; zawierający krótki rys muzyki w Polsce, opisanie obrazów cudownych i dawnych instrumentów, z muzyką i portretem autora, Paryż 1874; Warszawa 1982.
Google Scholar
Surzyński J., Muzyka figuralna w kościołach polskich od XV do XVII wieku, Poznań 1889.
Google Scholar
Surzyński J., Monumenta Musices Sacrae in Polonia, z. 1, Poznań 1885.
Google Scholar
Surzyński J., Über alte polnische Kirchenkomponisten und ihren Werken, „Kirchenmusikalisches Jahrbuch” 1890.
Google Scholar
Szweykowski Z. M., Kultura wokalna XVI-wiecznej Polski, Kraków 1957.
Google Scholar
Szweykowski Z. M. (red.), Kultura staropolska, t. 1, Kraków 1958.
Google Scholar
Szweykowski Z.M. (red.), Muzyka w dawnym Krakowie, Kraków 1964.
Google Scholar
Szweykowski Z. M. (red.), Źródła do historii muzyki polskiej, Kraków 1960.
Google Scholar
Szweykowski Z. M., Szweykowska A., Włosi w kapeli królewskiej polskich Wazów, Kraków 1997.
Google Scholar
Tomkowicz S., Materiały do historii stosunków kulturalnych w wieku XVI na dworze królewskim polskim, Kraków 1915.
Google Scholar
Wielka ilustrowana encyklopedia powszechna, t. 1–20, Kraków 1930.
Google Scholar
Wozaczyńska M., Muzyka renesansu, Gdańsk 1996.
Google Scholar
Z dziejów polskiej kultury muzycznej, praca zbiorowa, Kraków 1958.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.