The practice of CSR implementation in Polish companies according to the CSR advisors

Autor

  • Robert Rogowski State University of Applied Sciences in Nowy Sącz, Institute of Economics

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.21.7.09

Słowa kluczowe:

CSR, ethics, Polish enterprises

Abstrakt

The paper presents the experiences of advisers in implementing the concept of CSR in Polish enterprises. The article presents the results of surveys covering such issues as the implementation of CSR motives and actions taken by operators in the implementation of CSR policies. CSR advisors also identified that companies can use unethical practices. This is also a characteristic of CSR advisors.

Bibliografia

Bowen, H. (1953). Social responsibilities of the businessman. New York: Harper & Row.
Google Scholar

Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, A renewed EU strategy 2011–14 for Corporate Social Responsibility. (2011, October 25). Brussels. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52011 DC0681
Google Scholar

Dylus, A. (2000). Odpowiedzialność moralna przedsiębiorców. Asekuracja&Re, 7.
Google Scholar

Dylus, A. (2002). Erozja standardów etycznych w biznesie. In J. Mariański (Ed.), Kondycja moralna społeczeństwa polskiego (pp. 271–297). Kraków: Wydawnictwo WAM Polska Akademia Nauk.
Google Scholar

Garriga, E., & Mele, D. (2004). Corporate social responsibility theories: Mapping the territory. Journal of Business Ethics 53(1), 51–71.
Google Scholar

John Paul II. (1991). Centesimus annus.
Google Scholar

Kahneman, K. (2012). Thinking, fast and slow, Poznań: Media Rodzina.
Google Scholar

Klimczak, B. (2001). Etyczne aspekty reguł konkurencji gospodarczej. In W. Gasparski, J. Dietl (Eds.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy (pp. 100–116). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar

Mazurek, F. J. (1973). Prawo naturalne podstawą stosunków społecznych. Roczniki Nauk Społecznych, 21(2).
Google Scholar

Nur-E-Alam, S. (2014). CSR practices and competitive advantages: A descriptive study. American Journal of Trade and Policy, 1(2), 109–116.
Google Scholar

Polish Committee for Standardization. (2012). Polska Norma PN-ISO 26000:2012. http://www.pkn.pl/iso-26000
Google Scholar

Rahman, S. (2011). Evaluation of definitions: Ten dimensions of corporate social responsibility. World Review of Business Research, 1(1), 166–176.
Google Scholar

Rybak, M. (2002). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. In M. Borkowska, & J. Gałkowski (Eds.), Etyka w biznesie. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar

UN Global Compact. https://www.unglobalcompact.org/
Google Scholar

World Business Council for Sustainable Development (2008). http://www.wbcsd.org/home.aspx
Google Scholar

Opublikowane

2019-04-02

Jak cytować

Rogowski, R. (2019). The practice of CSR implementation in Polish companies according to the CSR advisors. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 21(7), 125–140. https://doi.org/10.18778/1899-2226.21.7.09

Numer

Dział

Artykuł