Etyczne postawy przedsiębiorców regionu tarnobrzeskiego. Studium z socjologii moralności

Autor

  • Robert Rogowski Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.14.2.05

Słowa kluczowe:

ethical, Tarnobrzeg, entrepreneurs

Abstrakt

The article presents results of empirical research made amongst entrepreneurs of the Tarnobrzeg region concerning moral dimension of their activities. A few hundred persons were examined (mainly owners of small companies). They were asked about their businesses in moral aspect. Entrepreneurs work hard, have respect to other people and try to be honest. Most important values for them are family, health and love. The work is also very important for entrepreneurs, but they complain about lack of free time.

Bibliografia

Filek J., Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
Google Scholar

Mariański J., Wprowadzenie do socjologii moralności, RW KUL, Lublin 1989.
Google Scholar

Szacki J., Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Google Scholar

Turowski J., Socjologia. Wielkie struktury społeczne, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2000.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2011-01-01

Jak cytować

Rogowski, R. (2011). Etyczne postawy przedsiębiorców regionu tarnobrzeskiego. Studium z socjologii moralności. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 14(2), 57–68. https://doi.org/10.18778/1899-2226.14.2.05

Numer

Dział

Artykuł