Etyczne postawy przedsiębiorców regionu tarnobrzeskiego. Studium z socjologii moralności
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.14.2.05Słowa kluczowe:
ethical, Tarnobrzeg, entrepreneursAbstrakt
The article presents results of empirical research made amongst entrepreneurs of the Tarnobrzeg region concerning moral dimension of their activities. A few hundred persons were examined (mainly owners of small companies). They were asked about their businesses in moral aspect. Entrepreneurs work hard, have respect to other people and try to be honest. Most important values for them are family, health and love. The work is also very important for entrepreneurs, but they complain about lack of free time.
Bibliografia
Filek J., Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
Google Scholar
Mariański J., Wprowadzenie do socjologii moralności, RW KUL, Lublin 1989.
Google Scholar
Szacki J., Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Google Scholar
Turowski J., Socjologia. Wielkie struktury społeczne, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2000.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.