Praktyka wdrażania CSR w polskich przedsiębiorstwach w opinii doradców
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.19.1.03Słowa kluczowe:
CSR, ethics, Polish enterprisesAbstrakt
The paper presents the experiences of advisers in implementing the concept of CSR in Polish enterprises. The article presents the results of surveys covering such issues as the implementation of CSR motives and actions taken by operators in the implementation of CSR policies. CSR advisors also identified that companies can use unethical practices. This is also a characteristic of CSR advisors.Bibliografia
Bowen H., Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York 1953.
Google Scholar
Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52011DC0681
Google Scholar
CR Teoretical Background, CSR Quest, http://www.csrquest.net/default.aspx?articleID=13126&heading=The%204CR%20Framework
Google Scholar
Dylus A., Erozja standardów etycznych w biznesie [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, red. J. Mariański, Wydawnictwo WAM Polska Akademia Nauk, Kraków 2002.
Google Scholar
Dylus A., Odpowiedzialność moralna przedsiębiorców, „Asekuracja&Re”, 7(2000).
Google Scholar
Garriga E., D. Mele, Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory, „Journal of Business Ethics”, 53(2004).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1023/B:BUSI.0000039399.90587.34
Jan Paweł II, Centesimus annus.
Google Scholar
Kahneman K., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań 2012.
Google Scholar
Klimczak B., Etyczne aspekty reguł konkurencji gospodarczej [w:] Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 100–116.
Google Scholar
Mazurek F.J., Prawo naturalne podstawą stosunków społecznych, „Roczniki Nauk Społecznych” 1973, tom XXI, Zeszyt 2.
Google Scholar
Nur-E-Alam Siddique M., CSR Practices and Competitive Advantages: A Descriptive Study, “American Journal of Trade and Policy” 2015, vol. 2, 1 (Issue 4).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18034/ajtp.v1i3.372
Polski Komitet Normalizacyjny, http://www.pkn.pl/iso-26000
Google Scholar
Rahman S., Evaluation of Definitions: Ten Dimensions of Corporate Social Responsibility, “World Review of Business Research” 2011, vol. 1, nr 1, March.
Google Scholar
Rybak M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw [w:] Etyka w biznesie, red. M. Borkowska, J. Gałkowski, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2002.
Google Scholar
UN Global Compact, https://www.unglobalcompact.org/
Google Scholar
World Business Council for Sustainable Development, 2008, http://www.wbcsd.org/home.aspx
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.