Praktyka wdrażania CSR w polskich przedsiębiorstwach w opinii doradców

Autor

  • Robert Rogowski State Higher Vocational School in Nowy Sacz, Institute of Economics image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.19.1.03

Słowa kluczowe:

CSR, ethics, Polish enterprises

Abstrakt

The paper presents the experiences of advisers in implementing the concept of CSR in Polish enterprises. The article presents the results of surveys covering such issues as the implementation of CSR motives and actions taken by operators in the implementation of CSR policies. CSR advisors also identified that companies can use unethical practices. This is also a characteristic of CSR advisors.

Bibliografia

Bowen H., Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York 1953.
Google Scholar

Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52011DC0681
Google Scholar

CR Teoretical Background, CSR Quest, http://www.csrquest.net/default.aspx?articleID=13126&heading=The%204CR%20Framework
Google Scholar

Dylus A., Erozja standardów etycznych w biznesie [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, red. J. Mariański, Wydawnictwo WAM Polska Akademia Nauk, Kraków 2002.
Google Scholar

Dylus A., Odpowiedzialność moralna przedsiębiorców, „Asekuracja&Re”, 7(2000).
Google Scholar

Garriga E., D. Mele, Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory, „Journal of Business Ethics”, 53(2004).
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1023/B:BUSI.0000039399.90587.34

Jan Paweł II, Centesimus annus.
Google Scholar

Kahneman K., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań 2012.
Google Scholar

Klimczak B., Etyczne aspekty reguł konkurencji gospodarczej [w:] Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 100–116.
Google Scholar

Mazurek F.J., Prawo naturalne podstawą stosunków społecznych, „Roczniki Nauk Społecznych” 1973, tom XXI, Zeszyt 2.
Google Scholar

Nur-E-Alam Siddique M., CSR Practices and Competitive Advantages: A Descriptive Study, “American Journal of Trade and Policy” 2015, vol. 2, 1 (Issue 4).
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18034/ajtp.v1i3.372

Polski Komitet Normalizacyjny, http://www.pkn.pl/iso-26000
Google Scholar

Rahman S., Evaluation of Definitions: Ten Dimensions of Corporate Social Responsibility, “World Review of Business Research” 2011, vol. 1, nr 1, March.
Google Scholar

Rybak M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw [w:] Etyka w biznesie, red. M. Borkowska, J. Gałkowski, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2002.
Google Scholar

UN Global Compact, https://www.unglobalcompact.org/
Google Scholar

World Business Council for Sustainable Development, 2008, http://www.wbcsd.org/home.aspx
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2016-02-01

Jak cytować

Rogowski, R. (2016). Praktyka wdrażania CSR w polskich przedsiębiorstwach w opinii doradców. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 19(1), 37–54. https://doi.org/10.18778/1899-2226.19.1.03

Numer

Dział

Artykuł