Territorial Marketing as a Method of Reduction of Outward Migration

Autor

  • Wawrzyniec Rudolf

DOI:

https://doi.org/10.2478/v10103-009-0016-5

Abstrakt

The study considers problems of outward migration of the young population in regard to measures which should be taken by local governments in order to decrease this phenomenon. The author recommends here territorial marketing measures which may effectively restrain unfavorable tendencies. The study presents interesting example of marketing programme aimed at convincing young residents of Łódź not to leave cityafter graduation and to bind their future professional life with the place where they are studying and learning. The programme has been directed to acquire new students who in future may contribute to the increase of town’s attractiveness and development. The first results of evaluation of the programme conducted in 2009 proved that the initiative has been well perceived and was quite popular. Whereas only its further development and stages that will follow will present the answer about its effectiveness.

 

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Domański T. (ed.), (1997), Marketing terytorialny – strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Uniwersytet Łódzki, Łódź
Google Scholar

Kierunki i powody migracji studentów łódzkich uczelni, Raport z realizacji badania na potrzeby Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ, Media-Tor Badania Rynku, Łódź, June 2007
Google Scholar

Kolarska – Bobińska L. z zespołem, (2006), Emigrować i wracać – rekomendacje dla instytucji publicznych, Instytut Spraw Publicznych, Analizy i Opinie Nr 66,
Google Scholar

P. Kotler, Ch. Asplund, I. Rein, D. H. Haider. (1999), Marketing Places Europe. How to attract investments, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times – Prentice Hall, London
Google Scholar

Markowski T. (ed.), (2006), Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Tom CXVI, Warsaw
Google Scholar

Motywy wyboru miasta na studia, Raport z realizacji badania na potrzeby Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ, Media-Tor Badania Rynku, Łódź, 2007
Google Scholar

Raport z realizacji badania na potrzeby programu „Młodzi w Łodzi”, Badanie przeprowadzone w listopadzie 2008 r. przez firmę Media-Tor Badania Rynku na zlecenie Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ, Media-Tor Badania Rynku
Google Scholar

Rudolf W. (2006), Marketing miasta przemysłowego wobec inwestorów zewnętrznych, In: Marketing terytorialny, (ed.) Markowski T., Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Tom CXVI, Warszawa
Google Scholar

Szromnik A. (2007), Marketing terytorialny miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer business, Cracow
Google Scholar

www.bezrobocie.org.pl
Google Scholar

www.mlodziwlodzi.pl
Google Scholar

www.praktyki.lodz.pl
Google Scholar

www.teraz.wroclaw.pl
Google Scholar

Opublikowane

2010-02-11

Jak cytować

Rudolf, W. (2010). Territorial Marketing as a Method of Reduction of Outward Migration. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe, 12(3), 121–132. https://doi.org/10.2478/v10103-009-0016-5

Numer

Dział

Artykuły