Kultura korporacyjna i jej związek z zewnętrznymi i wewnętrznymi działaniami public relations

Autor

  • Marcin Kotras University of Łódź

DOI:

https://doi.org/10.2478/v10103-010-0002-y

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest zaprezentowanie wpływu jaki wywiera charakter kultury korporacyjnej na związanych z przedsiębiorstwem interesariuszy (stakeholders). W artykule zasygnalizowane zostały główne tendencje wyznaczające charakter komunikacji między organizacją a jej wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniem. Tekst koncentruje się na dwóch kwestiach: społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (corporate social responsibilty) i budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding), które zaprezentowane zostały jako efekty określonego modelu kultury organizacyjnej.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bjerke B. (2004), Kultura a style przywództwa, Oficyna Wydawnicza, Kraków
Google Scholar

Brown I. C. (2005), Człowiek i kultura, [in:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (ed.), Socjologia. Lektury, Znak, Kraków
Google Scholar

CBOS (2006), Społeczna odpowiedzialność wielkich firm – opinie ludności 33 krajów świata, BS/49/2006
Google Scholar

CBOS (2007), Etyka zawodowa – opinie społeczne i faktyczne zachowania pracowników, BS/41/2007
Google Scholar

Conner P. E., Becker B. W. (1975), Values and the organization: Suggestions for research, ‘Academy of Management Journal’, Briarcliff Manor, NY, 18(3)
Google Scholar

Donaldson Th., Preston L. E. (1995), The stakeholder theory of corporation: concepts, evidence and implications, ‘Academy of Management Review’, JSTOR, Briarcliff Manor, NY, vol. 20, no. 1
Google Scholar

Evan W. M., Freeman R. E. (1993), A Stakeholder Theory of the Modern Corporation: Kantian Capitalism, [in:] T. L. Beauchamp, N. E. Bowie, Ethical Theory and Business, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ
Google Scholar

Hofstede G., Bond M. H. (1988), The Confucius connection: from cultural roots to economic growth, ‘Organizational Dynamics’, American Management Association, New York, Spring, vol. 16
Google Scholar

Inglehart R. (1977), The silent revolution: Changing Values and Political Styles Among Western Publics, Princeton University Press, Princeton
Google Scholar

Kłoskowska A. (2005), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Wydawnictwo PWN, Warszawa
Google Scholar

Kopec J. A. (1982), The communication audit, ‘Public Relations Journal’, New York, 38(5)
Google Scholar

Kotler Ph., Lee N. (2005), Corporate Social Responsibility, John Wiley & Sons Inc., Hoboken, New Jersey
Google Scholar

Kotras M. (2006), Zastosowanie audytu komunikacyjnego w działaniach komunikacyjnych organizacji, ‘Humanizacja Pracy’, Płock, nr 1–2
Google Scholar

Miles S. J., Mangold W. G. (2007), Growing the Employee Brand at ASI: A Case Study, ‘Journal of Leadership and Organizational Studies’, Briarcliff Manor, NY, vol. 14, no. 1
Google Scholar

Munilla L. S., Miles M. P. (2005), The Corporate Social Responsibility Continuum as a Component of Stakeholder Theory, ‘Business and Society Review’, Centre of Business Ethics at Berkley College, Berkley, no. 110
Google Scholar

Parsons P. J. (2004), Ethics in Public Relations: A Guide to Best Practice, Kogan Page, London
Google Scholar

Schein E. H. (1985), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco
Google Scholar

Smircich L. (1983), Concepts of culture and organizational analysis, ‘Administrative Science Quaterly’, 28(3)
Google Scholar

Smith R. D. (2005), Strategic Planning for Public Relations, LEA Publishers, London
Google Scholar

Walczak-Duraj D. (2006), Podstawy współczesnej socjologii, Omega Praksis, Pabianice
Google Scholar

Opublikowane

2011-05-09

Jak cytować

Kotras, M. (2011). Kultura korporacyjna i jej związek z zewnętrznymi i wewnętrznymi działaniami public relations. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe, 13(5), 27–47. https://doi.org/10.2478/v10103-010-0002-y

Numer

Dział

Artykuły