Z Mistrzami podróż przez życie

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.13

Mots-clés :

Mistrz, idol, poszukiwanie sensu życia, Marcin Kafar, Edward Stachura

Résumé

Artykuł jest osobistą refleksją nad rolą Mistrza w życiu człowieka. Każdy człowiek napotyka na swojej drodze ludzi, którzy kształtują jego przyszłość. Nie zawsze jednak jesteśmy tego świadomi. Uświadomienie sobie roli innych ludzi w naszym życiu wprowadza pewien porządek w teraźniejszość i wpływa na kształtowanie własnej tożsamości. Poprzez podzielenie się opowieścią o swoich mistrzach i własnym pojmowaniu mistrzostwa chciałam przede wszystkim pokazać, że Mistrzami są przeważnie ludzie żyjący wokół nas, których często w codziennym życiu nie potrafimy dostrzec.

 

Biographie de l'auteur

Magdalena Koperkiewicz, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych

Koperkiewicz Magdalena – absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Główne obszary zainteresowań badawczych: autoetnografia, narracje o chorobie, biografie ludzi z zanikającą pamięcią.

Références

Bochner A. P., Ellis C. (2016) Evocative Autoethnography. Writing Lives and Telling Stories, New York, Routledge Tayler & Francis Group.
View in Google Scholar

Czaja D. (2013) Antropologia jako ćwiczenie duchowe w: Znaki szczególne. Antropologia jako ćwiczenie duchowe, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 395–420.
View in Google Scholar

Kafar M. (2010a) Żyć i umierać w nadziei. Moralno-religijne aspekty choroby terminalnej w: Nie czas chorować? Zdrowie, choroba i leczenie w perspektywie antropologii medycznej, D. Penkala-Gawęcka (red.), Poznań, Wydawnictwo Biblioteka Telgte, s. 177–194.
View in Google Scholar

Kafar M. (2010b) Bliskie relacje w doświadczaniu choroby terminalnej i żałobie w: Doświadczenie choroby w perspektywie badań interdyscyplinarnych, B. Płonka-Syroka, M. Skrzypek (red.), Wrocław, Wydawnictwo Medyczne Akademii Śląskiej, s. 353–366.
View in Google Scholar

Kafar M. (2010c) O odchodzeniu najbliższych. Przyczynek do antropologii osobistej w: Antropologia zaangażowana(?), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace etnograficzne, zesz. 38, F. Wróblewski i in. (red.), Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 157–166.
View in Google Scholar

Kafar M. (2013) W świecie wygnańców, wdów i sierot, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
View in Google Scholar

Kafar M. (2017) Zyskiwanie samowiedzy poznawczej jako proces edukacyjny, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(4), s. 270–284.
View in Google Scholar

Kafar M., Kola A. F. (2016) Mistrzowie – preliminaria. O założeniach pewnego projektu badawczego, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(2), s. 190–196.
View in Google Scholar

Rydlewski M. (2016) Wszyscy jesteśmy wymyśleni w: Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych, M. Kafar (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 127–146.
View in Google Scholar

Stachura E. (1997) Zobaczysz, Warszawa, Wydawnictwo Sternik.
View in Google Scholar

Stachura E. (1998) Postrictum, Warszawa, Wydawnictwo Kurpisz i Pogonowski.
View in Google Scholar

Stachura E. (2000) Fabula rasa, Warszawa, Wydawnictwo C&T.
View in Google Scholar

Stachura E. (2007) Gdziekolwiek jesteś, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
View in Google Scholar

Tischner J. (2001) Etyka wartości i nadziei w: A. Kłoczowski, J. Tischner, Wobec wartości, Poznań, Wydawnictwo W Drodze, s. 9–132.
View in Google Scholar

Téléchargements

Publiée

2019-09-30

Comment citer

Koperkiewicz, M. (2019). Z Mistrzami podróż przez życie. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 8(1), 211–220. https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.13