Drama czy/i teatr. Aspekt procesualny i atrybutywny projektu dramowo-teatralnego "Bezsenność Jutki"
DOI :
https://doi.org/10.18778/2450-4491.07.09Mots-clés :
drama, teatr, aspekty twórczościRésumé
Rozmaite działania edukacyjne o charakterze teatralnym różnią się akcentem, jaki jest kładziony na poszczególne aspekty twórczości. O ile aspekt personologiczny oraz stymulatorów/inhibitorów jest równie istotny zarówno w dramie, jak i w teatrze, to aspekty procesualny i atrybutywny zasadniczo się różnią. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaki aspekt twórczości jest istotny w przypadku projektu łączącego dwie formy: dramę i teatr?
Références
Burton E. J. (1966) Reality and ‘Realization’. An Approach to a Philosophy, Drama & Educational Fellowship.
View in Google Scholar
Cook C. (1917) The Play Way, Heinemann.
View in Google Scholar
Góralski A. (1990) Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia, Warszawa, PWN.
View in Google Scholar
Nęcka E. (2001) Psychologia twórczości, Gdańsk, GWP.
View in Google Scholar
Slade P. (1976) An Introduction to Child Drama, London–Sydney–Auckland–Toronto, Hodder and Stoughton.
View in Google Scholar
Stróżewski W. (2007) Dialektyka twórczości, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar
Szmidt K. J. (2007) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
View in Google Scholar
Szmidt K. J. (2013) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
View in Google Scholar
Szymański M. S. (1987) Twórczość i style poznawcze uczniów, Warszawa, WSiP.
View in Google Scholar
Way B. (1998) Development through Drama, New York, Humanity Books.
View in Google Scholar
Witerska K. (2014) Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa, Difin.
View in Google Scholar
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.