Strona czasopisma, prowadzona przez Zespół redakcyjny NOWiS na platformie Index Copernicus: przejdź do strony
Aby złożyć nowy manuskrypt, kliknij tutaj.
Ewa Marynowicz-Hetka
Pedagog społeczny, profesor nauk humanistycznych, d.h.c. Uniwersytetu w Ostrawie, kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej UŁ (1987–2019), członek Komitetu Nauk Pedagogicznych (2003–2011). Od początku swej biografii akademickiej związana z Uniwersytetem Łódzkim:
Zainteresowania badawcze:
Jest autorką, współautorką, redaktorką, współredaktorką 37 książek oraz ponad 120 artykułów naukowych. Publikuje w języku polskim, francuskim i angielskim.
Ostatnie publikacje:
Marynowicz-Hetka E. (2016) Social Pedagogy and Social Work: An analysis of their Relationship from a Socio-pedagogical Perspective, “Sociálni pedagogika / Social Education”, n° 4(1), pp. 13–24, https://doi.org/10.7441/soced.2016.04.01.01.
Marynowicz-Hetka E. (2017) Zygmunt Bauman: flux,changements et transformation de ľactivité humaine dans la postmodernité, [in:] Encyclopédie ďanalyse des activités, sous la direction, J.-M. Barbier, M. Durand, Presses Universitaires de France (PUF), Paris, pp. 397–402.
Marynowicz-Hetka E. (2018) Transformations invisibles/silencieuses et champ du travail social, [in:] Représenter/transformer. Débats en analyse des activités, (dir.) J.-M. Barbier, M. Durand, Paris, L’Harmattan, pp. 183–202.
Marynowicz-Hetka E. (2019) Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w polu praktyki, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, https://doi.org/10.18778/8142- 557-5.
Marynowicz-Hetka E.(2019) The social pedagogy dimension of social work activity, [in:] The Routledge Handbook of Social Work Theory, eds. M. Payne, E. Reith-Hall, transl. M. Machcińska-Szczepaniak, London–New York, Routledge, pp. 282–293, ch. 24, https://doi.org/10.4324/9781315211053-25.
Marynowicz-Hetka E. (2019) Wolfgang Welsch’s concept of transculturality: towards a transversal paradigm of social pedagogy, “Pedagogika Społeczna”, n° 3(73), pp. 61–73, https://doi.org/10.35464/1642-672X.PS.2019.3.06.
Marynowicz-Hetka E. (2020) Social Pedagogy. Comprehending activity in the field of practice, trans. M. Hinton, Beau Bassin, Lambert Academic Publising.
Marynowicz-Hetka E. (2021) The transcultural and transversal dimension of European cooperation in constructing a vision of social professions and their activity in the field of social/societal work, transl. M. Hinton, [in:] F. W. Seibel, A. Schneider, A. Thimmel (Hg.), Soziale Arbeit-Begegnung mit Grenzen/ Social Work-The Encounter with Borders, Frankfurt/M, Wochenschau Verlang, pp. 111–125.
Marynowicz-Hetka E. (2021) Theoretical Anchoring, Values Bulding in Social Work Education: A socio – pedagogical perspective, [in:] J. Petrucijová, K. Glumbinková et al., Values Bulding Toolkit in Social Work, Ostrava, University of Ostrava / Faculty of Social Studies, pp. 8–18.
Marynowicz-Hetka E. (2024) Floriana Znanieckiego kategoria porządku – nieporządku w odczytaniu Lecha Witkowskiego a dyskurs pedagogii instytucjonalnych, „Chowanna”, n° 1–2, pp. 1–14, https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2023.60-61.02.
Marynowicz-Hetka E. (2024) O budowaniu książki w toku nieoczywistych spotkań, sytuacji- momentów, [in:] F. Jullien, Ponownie otworzyć możliwości: de-koincydencja i kolejne życie. Wybór tekstów, trans. & ed. E. Marynowicz-Hetka, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, pp. 23–34.
Od roku 1989 intensywnie uczestnicy w organizacji międzynarodowego ruchu naukowego w obszarze nauk o wychowaniu, kształcenia do profesji społecznych oraz badań nad pojmowaniem aktywności w polu praktyki.
Uczestnik gremiów naukowych:
Doświadczenie redaktorskie, recenzyjne i translacyjne:
Współpraca w międzynarodowych zespołach badawczych (projekty UE) oraz w krajowych stowarzyszeniach społecznych, m.in.:
Strona czasopisma, prowadzona przez Zespół redakcyjny NOWiS na platformie Index Copernicus: przejdź do strony
Aby złożyć nowy manuskrypt, kliknij tutaj.
Zadanie realizowane ze środków MNiSW na podstawie umowy nr 308/WCN/2019/1 z dn. 28.08.2019 r. w ramach programu Wsparcie dla Czasopism Naukowych
Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne