Drama czy/i teatr. Aspekt procesualny i atrybutywny projektu dramowo-teatralnego "Bezsenność Jutki"
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.07.09Słowa kluczowe:
drama, teatr, aspekty twórczościAbstrakt
Rozmaite działania edukacyjne o charakterze teatralnym różnią się akcentem, jaki jest kładziony na poszczególne aspekty twórczości. O ile aspekt personologiczny oraz stymulatorów/inhibitorów jest równie istotny zarówno w dramie, jak i w teatrze, to aspekty procesualny i atrybutywny zasadniczo się różnią. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaki aspekt twórczości jest istotny w przypadku projektu łączącego dwie formy: dramę i teatr?
Bibliografia
Burton E. J. (1966) Reality and ‘Realization’. An Approach to a Philosophy, Drama & Educational Fellowship.
Google Scholar
Cook C. (1917) The Play Way, Heinemann.
Google Scholar
Góralski A. (1990) Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia, Warszawa, PWN.
Google Scholar
Nęcka E. (2001) Psychologia twórczości, Gdańsk, GWP.
Google Scholar
Slade P. (1976) An Introduction to Child Drama, London–Sydney–Auckland–Toronto, Hodder and Stoughton.
Google Scholar
Stróżewski W. (2007) Dialektyka twórczości, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Szmidt K. J. (2007) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Szmidt K. J. (2013) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Szymański M. S. (1987) Twórczość i style poznawcze uczniów, Warszawa, WSiP.
Google Scholar
Way B. (1998) Development through Drama, New York, Humanity Books.
Google Scholar
Witerska K. (2014) Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa, Difin.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.