The history of architecture and art and how it is seen by tourists
DOI:
https://doi.org/10.2478/tour-2013-0006Słowa kluczowe:
tourism, architecture, painting, history of artAbstrakt
The article presents the relation between the presence of works of art (buildings, sculptures, paintings) at different locations in the world, and tourism. The main theoretical and practical questions include the following: How important is knowledge of the history of art for seeing works of art? What other factors make modern travellers visit places where they can find these works of art?
Pobrania
Bibliografia
BOTTON DE A., 2010, Sztuka podróżowania, Czuły Barbarzyńca Press, Warszawa.
Google Scholar
BUCZKOWSKA K., MIKOS VON ROHRSCHEIDT A. (ed.), 2009, Współczesne formy turystyki kulturowej, AWF, Poznań.
Google Scholar
BUZARD J., 2002, The Grand Tour and after (1660–1840), The Cambridge Companion to Travel Writing, Cambridge University Press.
Google Scholar
CHANEY E., 2000, The Evolution of the Grand Tour, Frank Cass Publishers, London.
Google Scholar
KACZMAREK J., STASIAK A., WŁODARCZYK B., 2010, Produkt turystyczny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Google Scholar
TABUCCHI A., 2012, Podróże i inne podróże, Czytelnik, Warszawa.
Google Scholar
TOWNER J., 1985, The Grand Tour: A Key Phase in the History of Tourism, Annals of Tourism Research, 12, pp. 297–333.
Google Scholar
www.theartnewspaper.com/attfig/attfig11.pdf The Art Newspaper, 234, April 2012 (20.10.2013).
Google Scholar
www.travelandleisure.com/articles/worlds-most-visited-tourist-attractions october 2011 (23.10.2013).
Google Scholar
www.unwto.org (18–20.10.2013).
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.